Krajowa Rada Drobiarstwa rozpoczęła przetarg na przeprowadzenie i przygotowanie kampanii informacyjnej (wraz z kreacją) pod hasłem “Nowa jakość w drobiarstwie”. O planach promocji drobiu pisaliśmy w MMP24 z 26 lipca br.
Kampania reklamowa ma trwać trzy lata i dotyczyć będzie promocji mięsa drobiowego w Polsce i gęsiego na rynku niemieckim.
Celem kampanii jest m.in. wzrost świadomości dotyczącej specyfikacji oraz rzeczywistych kontroli mięsa drobiowego produkowanego w krajowym systemie jakości QAFP w latach 2011-2013 w Polsce i Niemczech. Działania kierowane będą do dystrybutorów oraz konsumentów ostatecznych.
W Polsce kampania ma mieć szeroki zasięg i wykorzystywać komunikację ATL (telewizja, internet i prasa) oraz wsparcie działań PR i BTL. W Niemczech działania profilowe będą bazować przede wszystkim na kampanii PR, dodatkowych aktywnościach BTL i działaniach w internecie.
Zaplanowana kampania będzie współfinansowana przez Unię Europejską i Agencję Rynku Rolnego. Jej budżet wstępnie oszacowano na blisko 4 mln euro netto. Znaczna jego część (ok. 2,8 mln euro) zostanie przeznaczona na realizację kampanii w Polsce. Wynagrodzenie wyłonionej w przetargu agencji oszacowano na 405 tys. euro.