M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Motorola w ofensywie

( red. ) | 15 grudnia 2010, 06:00

Amerykański producent telefonów Motorola planuje wielką ofensywę reklamową w Wielkiej Brytanii z początkiem roku, związaną z wprowadzeniem nowych produktów i globalnym rebrandingiem.

W pierwszej fazie kampanii Motorola będzie sygnalizować podział na dwie odrębne spółki, który dokona się formalnie 4 stycznia. Spółka zajmująca się telefonami komórkowymi będzie działała pod nazwą Motorola Mobility Holdings, pozostałe aktywności przejmie spółka Motorola Solutions.

Kampania będzie promowała model Defy, którym Motorola zamierza powalczyć z Nokią o udziały w rynku. Niedawno wystartowała pierwsza w tym roku kampania TV Motoroli w Wielkiej Brytanii, która pokazuje ten model.

W ofensywie styczniowej Motorola zapewne pokaże swój tablet konkurujący z iPadem, Galaxy Tab (Samsung) i Playbookiem (Blackberry).

Motorola, która produkuje komórki od 1983 r., przez wiele lat była liderem tego rynku, ale utraciła swój status na rzecz Nokii i innych europejskich, a także azjatyckich producentów.

Pierwszym sygnałem, że Motorola nadal chce być graczem znaczącym w tym segmencie, było wprowadzenie modelu Razr w 2004 r. Jego sprzedaż sięgnęła 110 mln i w globalnym rankingu Motorola stała się nr. 2, po Nokii. Potem znowu straciła udziały, przegrywając ze smartfonami, takich marek, jak: Apple, Samsung, LG i HTC.

Po Defy mają pojawić się kolejne modele smartfonów - działających na systemie Android - a intencją Motoroli jest odzyskanie utraconej pozycji w czołówce.

(Brandrepublic.com)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , ,