Kraj

Platforma N będzie mieć pierwszy w kraju kanał 3D

Na początku 2011 roku Grupa TVN chce uruchomić na platformie N kanał telewizyjny z kontentem 3D.

Podczas wczorajszej konferencji prasowej, podczas której Grupa TVN i Telekomunikacja Polska SA prezentowały pierwsze efekty zawiązanej w październiku br. współpracy, Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN, zapowiedział, że już na początku przyszłego roku w ofercie platformy N, należącej do TVN-u, znajdzie się pierwszy kanał z trójwymiarowym kontentem (czyli w 3D).

– W tej chwili rzeczywiście za mało jest kontentu 3D, by stworzyć kanały tematyczne, np. sportowy, rozrywkowy czy filmowy. Myślimy o tym, by zrobić to w przyszłości, jednak na początek w pierwszym kanale 3D znajdą się np. transmisje sportowe oraz filmy – mówi Tellenbach.

Ten kanał, podobnie jak 20 kanałów w wysokiej rozdzielczości (czyli HD) znajdujących się w ofercie platformy N, będzie dostępny dla klientów Telekomunikacji Polskiej. TP rozpoczęła sprzedaż dekoderów i zestawów N-ki w 250 salonach TP i Orange. Klienci, którzy zdecydują się je kupić jeszcze w grudniu, otrzymają pakiety kanałów HD (początkowo jest ich 12, ale docelowo mają być wszystkie, czyli 20) bezpłatnie na 3 miesiące. Markus Tellenbach zapowiedział, że kanał 3D też będzie elementem tej bezpłatnej oferty. Docelowo oferta programowa N-ki będzie także dostępna dla klientów Telekomunikacji Polskiej korzystających z telewizji odbieranej drogą stacjonarną (IPTV, czyli po kablu).

Dodatkowo klienci TP korzystający z Neostrady z telewizją w ramach usługi “TV na życzenie” będą mieli bezpłatnie przez 7 dni od daty ich emisji dostęp do wybranych programów emitowanych w TVN (np. seriale “Majka”, “Usta usta”, programy rozrywkowe “You can dance”, “Taniec z gwiazdami”, „Mam talent”, motoryzacyjne “Automaniak”, “Zakup kontrolowany”, reporterski “Superwizjer” oraz inne pozycje z wiosennej ramówki).

Z kolei użytkownicy platformy N od stycznia będą mogli dokupić mobilny internet Orange Free. Grupa TVN i TP SA pracują nad kolejnymi wspólnymi ofertami – ich pełne wdrożenie ma nastąpić do końca I kwartału 2011 r.

Obie firmy oceniają, że współpraca przyniesie im korzyści finansowe na poziomie przynajmniej 100 mln zł zysku EBITDA w ciągu 5 lat dla każdej z nich.

Paweł Galej, dyrektor departamentu usług telewizyjnych i VoD w Telekomunikacji Polskiej, mówi, że TP w swoich reklamach oferty Neostrady z telewizją będzie promowała pakiety dostępne dzięki współpracy z N-ką. Duża kampania o charakterze wizerunkowym może być przeprowadzona na przełomie I i II kwartału br. TVN będzie natomiast samodzielnie promować ofertę mobilnego internetu Orange Free dla użytkowników platformy N. TVN i TP prowadzą też rozmowy na temat ewentualnych wspólnych reklam łączonej oferty.

Na koniec III kwartału br. platforma N miała ponad 1 mln odbiorców (739 tys. abonentów oraz 279 tys. aktywnych klientów pre-paid, czyli tzw. telewizji na kartę). Na koniec br. prognozowała, że będzie mieć ok. 870 tys. abonentów.

Telekomunikacja Polska na koniec III kw. miała blisko 0,5 mln odbiorców telewizji (w tym 383 tys. odbiorców telewizji satelitarnej i 114 tys. IPTV). Do 2012 r. Telekomunikacja Polska SA chce mieć 1 mln abonentów telewizyjnych.