Artykuły weekendowe

AXN nakręca dziecięcą wyobraźnię

Świetlica marzeń to główna nagroda w akcji AXN, jaka czeka na dzieci, które wezmą udział w akcji "AXN. Nakręcamy wyobraźnię".

Programy społeczne to mało medialny temat. A przecież dzięki takim akcjom mamy dziś m.in. Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy, która w ciągu kilkunastu lat urosła do rangi instytucji.

(foto. JD. Współorganizatorzy akcji: Tatiana Mindewicz-Puacz, prezes zarządu Task Force Consulting, i Marcin Skabara, dyrektor kanałów AXN i marketingu HBO Polska)

AXN nakręca dziecięcą wyobraźnię
AXN zaczyna skromniej, ale za to chce pomóc dzieciom i lokalnym społecznościom.

Akcja “AXN. Nakręcamy wyobraźnię” jest w pełni finansowana przez stację. Choć jest to pierwszy tego typu projekt AXN, to kanał już zapowiada, że będzie go chciał kontynuować.

Pomysł jest na tyle ciekawy, że w jego realizację zaangażowali się także ludzie znani. Grzegorz Markowski, lider zespołu Perfect, na konferencji prasowej oficjalnie zapowiedział, że przekaże na rzecz akcji honorarium z jednego ze styczniowych koncertów.

“AXN. Nakręcamy wyobraźnię” obejmie kilkadziesiąt wybranych świetlic środowiskowych. Dzieci uczęszczające do niej będą mogły wziąć udział w konkursie, w którym główną nagrodą będzie świetlica przygotowana według ich marzeń. Oczywiście, takich do zrealizowania.

Zanim jednak zostanie wybrana, każda ze świetlic musi zaproponować scenariusz obrazkowy przygotowany pod hasłem “Jeden dzień z życia świetlicy”. Zebrane prace zostaną wystawione w Warszawie. Spośród nich zostaną wybrane trzy najciekawsze projekty. Ich twórcy będą mogli na ich podstawie nakręcić film we współpracy z profesjonalnymi ekipami. Jury wybierze najlepszy film, który zasłuży na świetlicę marzeń. Cały projekt powinien sfinalizować się tuż przed rozpoczęciem roku szkolnego w 2011 r.

Twórcy akcji chcą nie tylko zaangażować dzieci w akcję, ale także liczą, że program zaktywizuje lokalne władze i mieszkańców. – Zależy nam na tym, aby program działał nie tylko wewnętrznie, ale także zewnętrznie i jak każdy społeczny pomysł otwierał głowy i budził serca do działania – mówi Marcin Skabara, dyrektor kanałów AXN i marketingu HBO Polska.

Specjalny spot reklamowy akcji przygotowała agencja Pompidou, a motyw muzyczny skomponował Adam Sztaba.