Kraj

Umowa w sprawie fuzji agencji reklamowych Ogilvy & Mather Poland i Gruppa 66 ma zostać podpisana w tym miesiącu

Grupa Ogilvy zawarła porozumienie w sprawie połączenia należącej do niej agencji reklamowej Ogilvy & Mather Poland z lokalną agencją reklamową...

Grupa Ogilvy zawarła porozumienie w sprawie połączenia należącej do niej agencji reklamowej Ogilvy & Mather Poland z lokalną agencją reklamową Gruppa 66. Przedstawiciele obu firm wstrzymują się od oficjalnego potwierdzenia tego wydarzenia do momentu podpisania stosownej umowy w sprawie fuzji. W wyniku połączenia zostanie utworzona nowa firma o nazwie Gruppa 66/Ogilvy. Tomasz Bałuk, dyr. generalny i właściciel (100 proc. udziałów) agencji reklamowej Gruppa 66, ma zostać dyr. zarządzającym i prezesem zarządu nowej struktury. Krzysztof Czupryna zachowa stanowisko head of the country Grupy Ogilvy w Polsce. Utworzenie nowej firmy najprawdopodobniej nie będzie się wiązało ze zwolnieniami. Pracownicy Ogilvy & Mather Poland już rozpoczęli przeprowadzkę do wspólnej z Gruppą 66 siedziby, dotychczas zajmowanej przez tę ostatnią agencję. Do głównych klientów Ogilvy & Mather Poland należały firmy: Unilever, Kraft Foods Polska, SmithKline Beecham, Ford, Okocim i Castrol. Gruppa 66 obsługiwała m.in. firmy: Ahold Polska, House of Prince, Europejski Fundusz Leasingowy, Zepter, Ministerstwo Finansów, Ytong, Orkla Foods czy PLL LOT (źródło: agencje). Obie firmy nie ujawniły informacji na temat wysokości osiąganych obrotów oraz sprzedaży operacyjnej. W Polsce do Grupy Ogilvy, oprócz nowo powstającej agencji reklamowej Gruppa 66/Ogilvy, należy dom mediowy MindShare oraz firmy Ogilvy One, Ogilvy Interactive, RMG/Marcom oraz Design Direct. (AMS)