Grupa finansowo-ubezpieczeniowa Nordea rozpoczęła kampanię reklamową, której celem jest poinformowanie odbiorców jej usług, że firmy ją tworzące działają teraz pod nową nazwą – Nordea. “Chcemy także przekazać informację o zakresie działania grupy oraz zainicjować budowanie podstaw marki Nordea Polska” – mówi Sławomir Ronkowski, dyrektor departamentu marketingu i PR Nordea Bank Polska. Grupę Nordea tworzą w Polsce: Nordea Bank Polska (powstały na bazie Banku Komunalnego w Gdyni i Unibanku w Gdańsku), firmy ubezpieczeniowe Nordea Polska Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie (dawniej Heros-Life) i Nordea Polska Towarzystwo Ubezpieczeniowe (dawniej PTU Energo-Asekuracja) oraz Nordea Finance (dawniej BK Leasing), która oferuje usługi leasingowe. Nordea AB to największa skandynawska grupa finansowa. Posiada kapitał 230 mld euro. Kampania reklamowa rozpoczęła się pod koniec grudnia ub.r. i zakończy się 31 stycznia br. Działania mają zasięg ogólnopolski. Przygotowaniem strategii i kreacji zajęła się agencja reklamowa Oskar Wegner. Ona też wspólnie z domem mediowym Universal McCann zaplanowała media. Media samodzielnie kupił dom Universal McCann. Adresatami kampanii są osoby aktywne zawodowo w wieku 25-50 lat, z wykształceniem średnim i wyższym, o dochodach powyżej 1 tys. zł, które zamieszkują miasta powyżej 100 tys. mieszkańców. Kampania grupy Nordea ma też dotrzeć do firm zatrudniających do 250 pracowników. Głównym kanałem komunikacyjnym kampanii jest prasa (przede wszystkim “Gazeta Wyborcza”, “Rzeczpospolita”, “Puls Biznesu”, “Gazeta Prawna”, “Polityka”, “Wprost”, “Newsweek Polska” i “Forum”) i reklama zewnętrzna (nośniki firmy Ströer Polska, głównie w Krakowie, Poznaniu, Szczecinie, największych miastach Śląska, Trójmieście, Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Bydgoszczy, Kielcach i Lublinie). Ogłoszenia prasowe nawiązują do kampanii produktowej bankowości elektronicznej Nordea Bank Polska, którą przeprowadzono pod koniec ubiegłego roku. Działania będą wspomagane przez reklamę w portalach internetowych (m.in. Gazeta, Expander, Onet, PAP, Wprost, Portfel, Infor, BiznesPolska, Getin, Biznesnet, Bankier, Euromoney, Claritas) oraz reklamę w pociągach InterCity i w bankomatach sieci Euronet. (PM)
Kraj
Ströer Polska
Rzeczpospolita
Gazeta Prawna
Oskar Wegner
Gazeta Wyborcza
Polityka
Wprost
Universal McCann
Puls Biznesu
Newsweek Polska
Forum
Nordea Bank Polska
Onet
Nordea Polska
Gazeta
Expander
PAP
Portfel
Infor
BiznesPolska
Getin
Biznesnet
Bankier
Euromoney
Claritas
Ronkowski Sławomir
Nordea
Bank Komunalny w Gdyni
Unibank
Nordea Polska Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA
PTU Energo-Asekuracja
Nordea Finance
Nordea Polska Towarzystwo Ubezpieczeniowe
BK Leasing
Heros-Life
Euronet
InterCity
Nordea AB