Okres świąteczno-sylwestrowy sprzyja rocznym podsumowaniom branżowym oraz przetargom na obsługę reklamowo-mediową marek w 2011 roku, dlatego media branżowe codziennie dostarczają wielu interesujących informacji z rynku marketingowo-mediowego. Poniżej wybrałem kilka z nich, które przeczytałem z największym zaciekawieniem i które warte są skomentowania.
Super-Pharm ma serial w Facebooku
Podobnie jak wielu moich znajomych powoli nie wyobrażam sobie dnia bez choćby krótkiej wizyty w Facebooku. Dlatego z tym większą ciekawością obserwuję wszelkie aktywności marek w tym portalu społecznościowym. Super-Pharm zapowiada emisje serialu w ramach swojego fan page’a. Mimo że nie jestem grupą docelową tej marki, z zaciekawieniem ocenię efekty pracy agencji Digital One. Wydaje się, że decyzja o takiej formie aktywności marki jest jak najbardziej trafna, ale czy serial nie będzie zbyt nachalną formą promocji marki? Czas pokaże, wszak użytkownicy Facebooka pozytywnie przyjmują głównie akcje, w których marka jest umieszczona jako dalekie tło ciekawej akcji/konkursu/promocji.
4Fun Media podpisała dwuletnią umowę z Premium TV
Pojawienie się pod koniec tego roku na rynku telewizyjnym podmiotu brokerskiego Premium TV (w ramach Grupy TVN) diametralnie zmieniło układ sił w zakresie sprzedaży czasu antenowego w liczących się stacjach telewizyjnych. Jeszcze kilka miesięcy temu marsz At Media po coraz większe udziały rynkowe wydawał się nie mieć końca… TVN strategicznym ruchem, pozyskując do współpracy TV Puls i 4Fun Media, mocno osłabił konkurencję (to także może uderzyć w Polsat Media). Tracąc w swoim portfolio sprzedażowym wymienione podmioty, At Media musi czymś to zastąpić (wskaźniki zasięgowe pakietów znacznie się obniżą), sam Disney nie wystarczy… Przyszły rok zapowiada się bardzo ciekawie w branży telewizyjnej. Pewnie dopiero za rok będzie można ocenić rezultaty pracy pracowników działu sprzedaży TVN w ramach podmiotu Premium TV.
Piwne życzenia Kompanii Piwowarskiej
Charytatywna aktywność świąteczna Kompanii Piwowarskiej pokazuje, że wobec natłoku komunikatów różnych marek w Facebooku wśród konsumentów zwyciężają pomysły interesujące i zawierające pierwiastek szlachetności w sobie. Być może niektórzy zarzucą KP cynizm w pokazywaniu swojego portfolio przy okazji tej akcji, ja jednak jako piwosz nie mam nic przeciwko tej akcji (wziąłem nawet w niej udział). Może ta kreatywna aktywność to dobry prognostyk, że komunikacja marketingowa marek z portfolio KP będzie bardziej trafna w 2011 rok niż w ostatnich 12 miesiącach. Ten bezsprzecznie należał do Łomży i Grupy Żywiec…