Kraj

ZOG potwierdza przejęcie Reckitta; Coty kupuje osobno

Reckitt Benckiser i Coty rozdzielają budżety mediowe.

Przedstawiciele domu mediowego ZenithOptimedia potwierdzili wygraną w przetargu mediowym Reckitt Benckisera. Agencja dzięki niej, a także zdobytym w ostatnim czasie budżetom m.in.: Canal+, Inco-Veritas, Avivy czy Triumpha, ma osiągnąć w przyszłym roku 35-proc. wzrost obrotów. Cały rynek reklamowy wzrośnie w tym czasie według prognoz ZOG o 6,8 proc.

Reckitt Benckiser, największy wygrany przez agencję klient, od przyszłego roku nie będzie już konsolidował budżetu z Coty Polska. Marketerzy połączyli siły w 2008 r., kiedy razem przenieśli obsługę do MPG (Reckitt z ZOG-u, a Coty z MEC-u). Media dla Coty kupuje obecnie MPG. Nie udało nam się ustalić, czy marketer rozważa zmianę domu mediowego w związku z przejściem obsługi budżetu mediowego Reckitt Benckisera do ZOG.