Zagranica

Amazon i Netflix zyskają na e-trendach

Analitycy Standard & Poor's typują, kto zyska, a kto straci w internecie A.D. 2011.

Amazon, Netflix i Apple to firmy najlepiej przygotowane do korzystania z najnowszych trendów online – pokazuje raport S&P Equity Research będącej częścią Standard & Poor’s.

Analiza zmian, jakim będzie podlegał internet w ciągu najbliższego roku, przewiduje przede wszystkim 10-proc. wzrost wpływów i z reklamy internetowej, i ze sprzedaży e-commerce w 2011 r. Sam tylko Amazon dzięki coraz popularniejszym e-zakupom może liczyć na 25-proc. wzrost przychodów. Liczba użytkowników Netflix, oferującego streaming i subskrypcyjny dostęp do filmów i telewizji, ma zwiększyć się z 17 mln w III kwartale 2010 r. do 27 mln na koniec tego roku. Zyskać ma również Apple i jego iTunes dzięki internetowemu dostępowi do serwisu muzycznego oraz bezprzewodowej możliwości synchronizacji takich urządzeń jak iPod.

Według twórców raportu Baidu, chiński gigant wyszukiwarkowy, może poszerzyć zasięg o Japonię i inne rynki azjatyckie. Z kolei Google nadal będzie napotykało trudności w Chinach, zwłaszcza w kontekście usługi Google Maps. Natomiast Expedia, internetowe biuro turystyczne, ma kontynuować wejście z sukcesem na rynek chiński.

(na podst. “WARC”)