Kraj

Wakat na stanowisku dyrektora ds. marketingu w Broku SA

Browary Koszalińskie "Brok SA" nie mają w chwili obecnej osoby piastującej stanowisko dyrektora ds. marketingu. Pełniąca od dwóch miesięcy jego...

Browary Koszalińskie “Brok SA” nie mają w chwili obecnej osoby piastującej stanowisko dyrektora ds. marketingu. Pełniąca od dwóch miesięcy jego obowiązki Anna Zembrzuska wróciła do siedziby niemieckiego browaru Holsten w Hamburgu po tym, jak inwestor ten przestał być właścicielem Broku SA. Udziały w koszalińskim browarze wykupili nieujawieni z nazwy inwestorzy amerykańscy, reprezentowani przez Toma Greska, który pełnił funkcję prezesa Broku SA w latach 1999-2001. Trwająca obecnie w Broku restrukturyzacja związana ze zmianami własnościowymi może wpłynąć na zmianę agencji reklamowej i domu mediowego obsługujących budżet reklamowy firmy. Strategią i kreacją kampanii dla dwóch brandów Cooler i Grolsch zajmowała się dotąd agencja BrandStorm, zaś za planowanie i zakup mediów jest odpowiedzialny dom mediowy Star Media. “Obecnie w Broku SA zachodzą zmiany, jednak na razie nie mogę zdradzać szczegółów. Nadal jesteśmy z tą firmą związani” – mówi Paweł Bińkowski, współwłaściciel agencji BrandStorm. O możliwości rozpisania nowego przetargu nie wiedzą nic przedstawiciele domu mediowego Star Media. “Czekamy do momentu, aż zapadną w Broku SA ostateczne decyzje. Dotąd nie planowaliśmy żadnej kampanii dla tego klienta na rok 2002” – mówi Aleksandra Lepert, mediaplaner w Star Media. Obecna restrukturyzacja Broku SA rozpoczęła się rozwiązaniem ośmiu spośród dziesięciu spółek zależnych firmy. Działalność nadal prowadzą jedynie dwie Brok Keg i Brok Hurt. Jak się dowiedzieliśmy, firma wręczyła również wypowiedzenia części pracowników. “Nie dotyczy to pracowników Broku SA, ale właśnie osób zatrudnionych w spółkach zależnych zajmujących się dystrybucją. Obecnie będziemy współpracować z zewnętrznymi firmami dystrybucyjnymi” – mówi Kinga Wiertlewska-Kobalczyk, dyrektor PR w Broku SA. Nie ujawniła jednak, ilu pracowników straciło pracę. Sytuacją browaru, a przede wszystkim tajemniczym inwestorem zainteresował się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. “Koszaliński browar odnotowuje znaczne obroty. Chcemy ustalić, czy poprzez zmianę właściciela nie jest zagrożony piwny segment polskiego rynku. Na podstawie przysługujących nam uprawnień możemy prowadzić działania badawcze mające na celu ustalenie, czy w przypadku danej firmy istnieje obowiązek zgłoszenia zamiaru koncentracji. Jeżeli istniał, a firma go nie dopełniła, nałożona zostanie na nią kara pieniężna” – mówi Roman Jarząbek, dyrektor delegatury Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Gdańsku. Do koncentracji może dojść w różny sposób, zarówno poprzez fuzję, jak i wykup akcji. UOKiK wyznacza termin, w którym firma jest zobowiązana do udzielenia odpowiedzi. Zwykle wynosi on około dwóch tygodni. Dotąd Brok SA nie odpowiedział na zapytanie urzędu. Przedstawiciele browaru pozostawiają tę sprawę bez komentarza. Wydatki reklamowe Broku SA w 2001 r. wyniosły łącznie około 14,5 mln zł. Najwięcej wydano na reklamę Coolera – ok. 8,9 mln w telewizji i ok. 83 tys. zł w magazynach. Wspólna kampania marki Brok Premium i Pizza Hut pochłonęła ponad 5 mln zł, zaś kampania marki Grolsch w magazynach ponad 450 tys. zł (źródło: Expert Monitor, styczeń-listopad 2001 r.). (TK)