Kraj

Maspex ma zakaz produkcji, sprzedaży i reklamy Tigera

Wszyscy uczestnicy sporu o markę napoju energetycznego Tiger próbują szachować się decyzjami sądów.

Sąd Okręgowy w Gdańsku wydał 10 stycznia br. postanowienie o zabezpieczeniu roszczeń spółki FoodCare i zaniechanie działań stanowiących naruszenie przysługujących jej praw.

Na mocy tego postanowienia spółki z grupy Maspex otrzymały zakaz produkcji, sprzedaży, wprowadzania do obrotu oraz prowadzenia wszelkich form reklamy napojów energetyzujących oznaczonych nazwą z wykorzystaniem słowa “tiger” lub słów “power is back”, w szczególności napojów energetyzujących oznaczonych nazwą “Dariusz Tiger Michalczewski” lub “Tiger Energy Drink” lub słowami “Power is back”.

Przypomnijmy, że w grudniu ub.r. Maspex podpisał z Fundacją Równe Szanse Dariusza Michalczewskiego umowę, na mocy której zaczął produkować i sprzedawać Tiger Energy Drink.

– FoodCare jest właścicielem marki Tiger i jedynym uprawnionym do produkcji, sprzedaży, wprowadzania do obrotu i promocji podmiotem – mówi Wiesław Włodarski, prezes zarządu FoodCare. – Dzięki decyzji sądu konsumenci mają gwarancję, że na rynku będzie dostępny jedyny oryginalny Tiger stworzony i produkowany przez naszą firmę.

Maspex zapowiada odwołanie się od decyzji gdańskiego sądu i złożenie zażalenia. – FoodCare złożył w sądzie w Krakowie podobny wniosek, nie uzyskując pozytywnego dla siebie rozstrzygnięcia. Widać, że spółka ta przyjęła taktykę mnożenia podobnych wniosków – oświadczyła Dorota Liszka, PR manager Grupy Maspex Wadowice. Dodaje, że firma, angażując się w projekt wprowadzenia na rynek energetyku pod nazwą Tiger, miała świadomość, że takie sytuacje mogą się pojawić. – Niemniej jednak dokonaliśmy dogłębnej analizy prawnej i jesteśmy przekonani, że prawo jest po stronie Fundacji Dariusza Michalczewskiego. Postanowienie zostało wydane bez naszego udziału i wierzymy, że sąd uwzględni nasze racje po odwołaniu – dodaje Liszka.

Według jej informacji 5 stycznia br. okręgowy sąd gospodarczy w Krakowie wydał z kolei na wniosek Dariusza Michalczewskiego postanowienie zakazujące spółce FoodCare produkcji, sprzedaży i reklamy napojów energetycznych z oznaczeniem “tiger”.

Karolina Kowalczyk, kierownik ds. mediów i rozwoju sprzedaży w FoodCare, potwierdziła, że faktycznie takie postanowienie zostało wydane. Zacznie jednak obowiązywać dopiero w momencie, gdy Dariusz Michalczewski wpłaci zabezpieczenie powództwa w kwocie 3 mln zł.