Kraj

Tomasz Englert szefem polskiego Stroera

Były szef GroupM ma przejąć stery w Grupie Stroer.

Tomasz Englert ma zarządzać Grupą Stroer w Polsce, dowiedzieliśmy się nieoficjalnie.
Wieloletni szef MediaComu i były prezes GroupM zastąpi w tej roli Janusza Malinowskiego, który – jak wynika z naszych informacji – ma pozostać w spółce, nadal reprezentując ją w niektórych projektach. Szczegółów tych zmian nie udało nam się ustalić.

Przypomnijmy, że z grupą rozstaje się jej wiceprezes – Adam Tkaczyk (patrz MMP24 z 10 grudnia br.), odpowiedzialny w m.in. za koordynację oferty handlowej.

Zmiany w managemencie Stroera następują kilka miesięcy po ogłoszeniu informacji o przejęciu News Outdoor Poland (100 proc. udziałów za ok. 26 mln euro). W październiku ub.r. UOKiK wydał zgodę na akwizycję. Tym samym Stroer, przez wiele lat druga co do wielkości firma outdoorowa w Polsce, z powiększonym do ok. 30 proc. udziałem w rynku i ponad 20 tys. nośników, osiągnął zbliżoną skalę działania jak AMS, outdoorowa spółka Agory. Z News Outdoor Poland po przejęciu przez Stroera rozstał się jej wieloletni prezes – Andrzej Magdziak. Firma w grudniu ub.r. zmieniła też nazwę na Stroer City Marketing.

Niewykluczone, że zmiany w strukturach zarządczych wiążą się z nową wizją rozwoju grupy po jej połączeniu z News Outdoor.

Nowy szef Stroera od kilkunastu lat pracuje w branży reklamowej. W latach 1996-2002 zarządzał MediaComem Warszawa, do którego powrócił w 2005 r. z ITI (był tam dyrektorem ds. sprzedaży i marketingu). Oprócz zwierzchnictwa nad polskim oddziałem koordynował pracę agencji w regionie CEE. Następnie awansował na stanowisko CEO GroupM, czyli struktury negocjacyjnej domów mediowych z holdingu WPP. Od 2006 do 2008 r. kontrolował negocjacje i zakup mediów dla klientów MEC, MediaComu i Mindshare. Jego zatrudnienie w Grupie Stroer oznacza powrót do aktywnej pracy w branży.

Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, komentując możliwość takiego ruchu personalnego w branży, powiedział: – Cieszy mnie, że takiej klasy eksperci widzą swoją przyszłość na polskim rynku out-of-home. Liczę na wkład Tomasza Englerta w rozwój reklamy zewnętrznej w Polsce.