Kraj

Agencja reklamowa Publicis będzie obsługiwać budżet Broka

Agencja reklamowa Publicis wygrała przetarg na obsługę budżetu reklamowego marek piwa Brok i Cooler browaru Brok SA. Współpraca będzie miała...

Agencja reklamowa Publicis wygrała przetarg na obsługę budżetu reklamowego marek piwa Brok i Cooler browaru Brok SA. Współpraca będzie miała charakter full servis. Publicis będzie odpowiedzialny za strategię i kreację reklam, zaś budżet planowania i zakupu mediów trafi do jego domu mediowego Optimedia Poland. “Wspólnie z nami startowało 4-6 agencji reklamowych. Gdyby było ich znacznie więcej, nie wzięlibyśmy udziału w przetargu” – mówi Marek Gargała, dyrektor zarządzający Publicis. Dotychczas budżet innej marki z portfolio Broka, piwa Grolsch i jednorazowo marki Cooler, obsługiwała agencja reklamowa BrandStorm, która nadal zajmuje się realizacją projektów dla Grolscha. W zakresie planowania i zakupu mediów z BrainStorm współpracuje dom mediowy Star Media. “W tej chwili przygotowujemy kolejny projekt dla marki Grolsch, ale nie wiem, czy nadal będziemy odpowiedzialni za kampanie reklamowe tego brandu” – mówi Paweł Bieńkowski, współwłaściciel agencji BrandStorm. Na reklamę Coolera Brok wydał w 2001 r. blisko 9 mln zł, zaś Grolscha 450 tys. Łączne wydatki na reklamę wyniosły około 14,5 mln zł (Źródło: Expert Monitor, styczeń – listopad 2001 r.). (TK)