Zagranica

Novartis przymierza się do globalnego przeglądu mediowego?

Na razie firma przygląda się wraz z zewnętrznymi konsultantami swoim wydatkom na media.

Koncern farmaceutyczny Novartis sprawdza wraz z zewnętrznymi konsultantami różne opcje dotyczącego obsługi swojego globalnego budżetu mediowego, podaje na podstawie nieoficjalnych źródeł “AdWeek”. Nie wiadomo na razie, czy skończy się to rozpisaniem przetargu.

Obsługą mediową koncernu w blisko 60 krajach zajmuje się MEC (WPP Group). W 2008 r. agencji tej marketer przekazał bez przetargu najpierw swój amerykański budżet, zabierając go z Mindshare (również WPP), a potem skonsolidowany.

Novartis zamierza wydawać rocznie na reklamę w mediach ok. 600 mln dol. (globalnie), co oznacza znaczne ograniczenie tych inwestycji – jeszcze kilka lat temu koncern przeznaczał na media ok. 950 mln dol. w skali światowej, nie włączając w to wydatków na reklamę digital.

Jeśli informacje o przeglądzie Novartisu potwierdzą się, będzie to już trzeci w ostatnim czasie gigant farmaceutyczny prowadzący mediowy przetarg. W grudniu ub.r. Pfizer po konkursie pozostawił bez zmian swój amerykański budżet mediowy w Caracie (Aegis Group), zaś GlaxoSmithKline zmieniło dom mediowy z MediaComu (WPP) na PHD (Omnicom).

(na podst. “AdWeek”)