Związek Kontroli Dystrybucji Prasy przychylił się do wniosków wydawców „Polityka” Spółdzielnia Pracy oraz Ringier Axel Springer Polska i zlecił nadzwyczajną kontrolę danych sprzedażowych tygodnika “Wprost” (Platforma Mediowa “Point Group”) za ub.r.
Oba wydawnictwa uznały, że istnieją okoliczności pozwalające przypuszczać, że wydawca tygodnika “Wprost” korzysta z innych płatnych form rozpowszechniania, które w jego deklaracjach nie są wykazywane.
Dodatkowym uzasadnieniem kontroli ma być fakt, że w trakcie audytu za 2009 rok stwierdzono nieprawidłowe kwalifikowanie do sprzedaży egzemplarzowej – zamiast do innych płatnych form rozpowszechniania – egzemplarzy, co do których nie przedstawiono audytorowi niezbędnych dokumentów wymaganych w regulaminie kontroli ZKDP. Według przedstawicieli Związku 20 stycznia PMPG złożyła autokorekty dotyczące deklaracji za rok 2010.
Nadzwyczajna kontrola rozpocznie się 1 lutego br. i przeprowadzi ją firma audytorska Global Audit Partner.