Kraj

Wielkie porządki i transformacje w Grey

Argonauts przestaje istnieć jako osoba struktura; agencja wprowadza creative planning. Plany startu G2 odłożone. Paweł Niezgoda odchodzi z grupy.

Grey EMEA ogłosił plany rozstania z Pawłem Niezgodą, prezesem Grey Group Poland. Według Davida Pattona, EMEA presidenta i CEO Grey, współpraca ta zostanie zakończona w drugim półroczu br. Odpowiedzialność za wszystkie spółki grupy przejmie Rafał Baran, CEO grupy.

Od 1 lutego nastąpią ponadto zmiany w zarządzie Grey Group Poland – do obecnych członków, czyli  Rafała Barana, Anny Konarskiej, dyr. finansowej, i Pawła Niezgody (do momentu zakończenia procesu transformacji) dołączą Gabor Toth, COO Grey CEE, i Alec Graham, CFO Grey EMEA.

– Jestem mniejszościowym udziałowcem w Grey. Do zarządu zostałem wybrany na trzyletnią kadencję, która może zostać przerwana, kiedy zrezygnuję sam bądź odsprzedam swoje udziały – powiedział Niezgoda. – Chcę je odsprzedać, nie precyzuję jednak terminów, kiedy ma to nastąpić, ale powinno się to stać jak najszybciej. Jak mówi Niezgoda, do momentu zakończenia kwestii związanych z rozstaniem z Grey nie planuje dalszego przebiegu kariery zawodowej. W posiadaniu Niezgody jest prawie 9 proc. udziałów Grey Group Poland.

Nie jest to koniec zmian, jakie następują w ramach grupy. W najbliższych tygodniach planowana jest całkowita synergia spółki Agronauts realizującej projekty z obszaru digital z agencją Grey. Wszyscy pracownicy Argonauts – obecnie jest to 8-osobowy zespół – staną się pracownikami Grey. Nie oznacza to jednak, iż Argonauts jako spółka zostanie zlikwidowana – nie będzie jednak aktywnym podmiotem.

– Wydaje nam się, iż wydzielanie osobnej struktury do działań internetowych to model przestarzały i nieadekwatny do potrzeb rynku – mówi Rafał Baran. – Zadaniem agencji reklamowej jest tworzenie neutralnych mediowo pomysłów, adaptowanych do wszystkich mediów. Najlepiej, by tworzyły go zespoły rozumiejące specyfikę zarówno mediów on-, jak i offline.

Dlatego też przebudowie ulegnie także dział strategii – w nowym roku Grey Group wzmocniła ten dział, zatrudniając Marcina Ejsmonta jako senior strategic plannera (patrz MMP24 z 4 stycznia). Według Rafała Barana będzie on liderem trzyosobowego działu strategii, zmieni się jednak charakter usług świadczonych przez Grey w tym zakresie. – Klienci coraz mniej chętnie płacą za strategię jako samodzielną usługę. Traktują to raczej jako wartość dodaną, za którą się nie płaci. Dlatego zdecydowaliśmy się nieco zmodyfikować model naszej pracy i oferować klientom creative planning – mówi Baran.

Jednocześnie Gabor Toth wyjaśnił, iż zapowiadane wcześniej plany powołania w Polsce sieci G2 zostały odłożone. – Nie oznacza to, iż G2 w Polsce nie powstanie nigdy. Ale na pewno nie stanie się to w roku bieżącym – powiedział Toth. Wyjaśnił, iż zdaniem sieci tworzenie nowej struktury sieciowej bez sieciowej bazy klientów wydaje się niecelowe. G2 w Polsce mogłoby liczyć tylko na projekty Chevroleta, który w Europie pracuje z G2 (w Polsce jest to ze względu na nieobecność G2 klient Grey).

Toth zaprzeczył jednocześnie, jakoby istniały plany połączenia agencji Grey i Testardo Gram wchodzących w Polsce w skład Grey Group Poland. – Być może kiedyś takie rozwiązanie okaże się korzystne, ale na razie nie ma takich planów – powiedział.

W Grupie jest też spółka Cohn & Wolfe, która zachowuje odrębność jako firma PR, ale bierze udział w budowaniu konceptów media neutral wiążących różne media i przekładających je na język PR, eventów i aktywacji w social mediach.