Artykuły weekendowe

UPS szuka doskonałej torebki

Firma kurierska realizuje projekt we współpracy z Anią Kuczyńską.

Firma kurierska UPS we współpracy z projektantką Anią Kuczyńską realizuje projekt UPS à la mode , który polega na znalezieniu doskonałej torebki i stworzeniu kolekcji.

Pierwszym etapem było przeprowadzenie ogólnopolskiego sondażu, w którym pytano o zalety, najczęstsze wady i zawartość dodatku, który jest czasem nazywany śmietnikiem, czasem kosmosem, a najczęściej po prostu damską torebką. Po zapoznaniu się z torebkowym gustem statystycznej Polki przyjdzie czas na rozmowy z kobietami. Wyłonione w trakcie konkursu laureatki będą mogły porozmawiać z projektantką Anią Kuczyńską. Pozwoli im to wspólnie stworzyć torebkę idealną.

Młode dziewczyny, w wieku 20-25, uważają, że cechą, bez której nie może się obyć codzienna torebka, jest pojemność (71 proc.), mają jednak świadomość, że nie powinna ona być równocześnie zbyt duża – powinna być modna (10 proc.) i nierzucająca się w oczy (21 proc.).

Inne oczekiwania mają kobiety łączące życie zawodowe i rodzinne – grupa wiekowa 26-35 wyraźnie wyodrębniała się spośród innych swoimi oczekiwaniami. Dla nich liczy się przede wszystkim wygoda (51 proc.) i uniwersalność (47 proc.). 25 proc. z nich powiedziało, że torebka jest niezbędnikiem – najczęściej noszą w niej rajstopy (14 proc.), a prawie 15 proc. nosi w niej zakupy. W prozie życia, którą przepełnione są torebki kobiet w tym wieku, nie zapominają one także o tym, jak ważna jest dbałość o siebie – aż 61 proc. z nich nosi obok statystycznych rajstop i zakupów kosmetyki.

Dojrzałe, aktywne kobiety powyżej 35. roku życia mają fantazję i zwracają uwagę na intrygujące szczegóły – prawie 10 proc. z nich powiedziało, że idealna codzienna torebka powinna mieć ładną podszewkę. Mają spójną wizję jej kształtu – 70 proc. uważa, że powinna być prostokątna i pozioma, ale także częściej od innych mówią, że powinna się rzucać w oczy (5 proc.)

Czy kolekcja, która powstanie, będzie odpowiadała statystycznej wizji ideału – czarna, pojemna, na jedno ramię? To będzie wiadomo wiosną br., kiedy projekt dobiegnie końca.

Doświadczenie we współpracy ze światem mody UPS zbiera od lat. Przykładem tego mogą być Giovanni Cavagna czy internetowy concept store YOOX; oprócz współpracy biznesowej na całym świecie firma realizowała także projekty podobne do polskiego, w których podkreślano przywiązanie  do zachowania walorów estetycznych w różnych dziedzinach życia i biznesu.

Badanie zostało zrealizowane przez Instytut Badania Opinii “Homo Homini” w listopadzie 2010. Techniką CATI sprawdzono opinie 1067 kobiet z całej Polski mieszkających w miastach wojewódzkich.