M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

"Newsweek" i Alior zwracają się do rodzin

Alicja Szabłowska | 31 stycznia 2011, 06:00

Rozpoczyna się ogólnopolski konkurs skierowany do firm rodzinnych, których obroty za rok 2009 wyniosły minimum milion złotych.

Tygodnik "Newsweek” we współpracy z Alior Bankiem, Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości, Stowarzyszeniem "Inicjatywa Firm Rodzinnych” oraz firmami Dun & Bradstreet i Volvo zainicjował ranking Firmy Rodzinne Roku. Inicjatywa ma na celu wyróżnienie i promocję najdynamiczniej rozwijających się firm z tego segmentu rynku.

– Małe i średnie przedsiębiorstwa są wizytówką polskiej gospodarki. Sektor ten jest również bardzo istotny w strategii biznesowej Alior Banku. Staramy się wspierać polskie firmy, których dynamiczny rozwój ma korzystny wpływ na całą gospodarkę. Dlatego też zaangażowaliśmy się w projekt, który ma na celu nagradzanie i promowanie najlepszych przedsiębiorstw rodzinnych – powiedział Artur Maliszewski, wiceprezes zarządu Alior Banku.

Do udziału w rankingu może zgłosić się każda firma, w której dwóch lub więcej członków rodziny ma przynajmniej 50 proc. udziałów, a obroty za rok 2009 wyniosły minimum 1 mln zł i były wyższe niż w roku 2008. Aby wziąć udział w konkursie, wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.firmyrodzinneroku.pl.

Do rankingu zostaną także zaproszone najbardziej dynamicznie rozwijające się firmy rodzinne zakwalifikowane na podstawie danych finansowych będących w zasobach czołowej wywiadowni gospodarczej – firmy Dun & Bradstreet.

Laureaci w poszczególnych województwach będą wskazywani przez firmę Dun & Bradstreet na podstawie dynamiki wzrostu sprzedaży na bazie bilansu i wyników za lata 2008/2009, a za rok 2010 na podstawie sprawozdania F01. Nagrody zostaną wręczone w czterech kategoriach uwzględniających liczbę zatrudnionych pracowników: mikroprzedsiębiorstwa (do 10 osób), małe przedsiębiorstwa (od 11 do 50 osób), średnie przedsiębiorstwa (od 51 do 199 osób) oraz duże przedsiębiorstwa (powyżej 200 osób).

Wyniki rankingu zostaną opublikowane 4 kwietnia br. w tygodniku "Newsweek". Laureaci nagrodzeni zostaną w trakcie szesnastu uroczystych gal zorganizowanych w miastach wojewódzkich. Spotkania te będą dla zwycięzców okazją m.in. do udziału w panelach dyskusyjnych poświęconych budowaniu wartości przedsiębiorstw rodzinnych, a także do nawiązania kontaktów i wymiany doświadczeń z przedstawicielami innych firm z regionu.

Zdobycie wyróżnienia w rankingu Firmy Rodzinne Roku zwiększy prestiż i rozpoznawalność  firmy m.in. poprzez publikacje na łamach tygodnika "Newsweek" oraz w innych wydawnictwach z grupy Axel Springer. Dodatkową korzyścią będzie możliwość wykorzystania logo Firmy Rodzinne Roku 2011 w działaniach marketingowych.

W skład kapituły rankingu wejdą: Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes PARP, Solange Olszewska, prezes Solaris Bus & Coach SA, prof. Andrzej Blikle, prezes zarządu Stowarzyszenia "Inicjatywa Firm Rodzinnych”, dr hab. Robert Gwiazdowski, ekspert w dziedzinie podatków Centrum im. Adama Smitha, Artur Maliszewski, wiceprezes zarządu Alior Banku, dr Wiesław Podkański, prezes honorowy Ringier Axel Springer, Jan Łukasz Wejchert, prezes zarządu spółki Grupy Onet.pl, wiceprezes zarządu TVN.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , ,