M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

W 2010 r. outdoor zarobił o 0,7 proc. mniej

Joanna Nowakowska | 31 stycznia 2011, 06:00

Według IGRZ przychody branży w ub.r. wyniosły 602,9 mln zł.

602,9 mln zł wyniosły w 2010 r. przychody ze sprzedaży firm outdoorowych raportujących do Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Oznacza to 0,7-proc. spadek wobec 2009 r. Odbicie rynku widać było w IV kwartale ub.r. - wielkość sprzedaży branży wzrosła wówczas o 7,2 proc. w stosunku do tego samego okresu 2009 r.

Wartość reklamy tranzytowej spadła w 2010 r. do poziomu 20,4 mln zł (rok wcześniej - 23,3 mln zł) - przypomnijmy, że do Izby raportują trzy firmy z tego segmentu: Business Consulting, AMS i CAM Media.

W 2010 r. najwięcej na outdoor wydawały takie branże, jak: sieci handlowe (19,06-proc. udział w sprzedaży), telekomunikacja (12,32 proc.), rozrywka/kultura (12,32 proc.), żywność (11,89 proc.) i motoryzacja/transport (5,74 proc.).

Jak zauważa Lech Kaczoń, prezes IGRZ, niezmieniająca się od lat pierwsza piątka reklamodawców branży generuje jednak coraz mniejszy udział w jej przychodach - w ub.r. 65 proc. w stosunku do 80 proc. sprzed kilku lat. Firmy outdoorowe pozyskują klientów z nowych kategorii, m.in.: środków osobistej pielęgnacji ciała, usług czy wyposażenia biura.

Czytaj więcej na temat: , , , ,