Według IGRZ przychody branży w ub.r. wyniosły 602,9 mln zł.
602,9 mln zł wyniosły w 2010 r. przychody ze sprzedaży firm outdoorowych raportujących do Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Oznacza to 0,7-proc. spadek wobec 2009 r. Odbicie rynku widać było w IV kwartale ub.r. - wielkość sprzedaży branży wzrosła wówczas o 7,2 proc. w stosunku do tego samego okresu 2009 r.
Wartość reklamy tranzytowej spadła w 2010 r. do poziomu 20,4 mln zł (rok wcześniej - 23,3 mln zł) - przypomnijmy, że do Izby raportują trzy firmy z tego segmentu: Business Consulting, AMS i CAM Media.
W 2010 r. najwięcej na outdoor wydawały takie branże, jak: sieci handlowe (19,06-proc. udział w sprzedaży), telekomunikacja (12,32 proc.), rozrywka/kultura (12,32 proc.), żywność (11,89 proc.) i motoryzacja/transport (5,74 proc.).
Jak zauważa Lech Kaczoń, prezes IGRZ, niezmieniająca się od lat pierwsza piątka reklamodawców branży generuje jednak coraz mniejszy udział w jej przychodach - w ub.r. 65 proc. w stosunku do 80 proc. sprzed kilku lat. Firmy outdoorowe pozyskują klientów z nowych kategorii, m.in.: środków osobistej pielęgnacji ciała, usług czy wyposażenia biura.
Czytaj więcej na temat: AMS, Business Consulting, Kaczoń Lech, CAM Media, IGRZ