Kraj

Kampania Indykpolu będzie prowokować

Dziś rozpoczyna się kampania reklamowa firmy Indykpol SA. Jej autorem jest agencja Publicis. Zrealizowane filmy tworzą nową jakość w swojej...

Dziś rozpoczyna się kampania reklamowa firmy Indykpol SA. Jej autorem jest agencja Publicis. Zrealizowane filmy tworzą nową jakość w swojej kategorii. “Punktem wyjścia do tej kampanii było stwierdzenie klienta: nie dawajcie nam spotu margarynowego” – powiedział Adam Miecznikowski, group account manager w Publicis. “Klientowi chodziło przede wszystkim o istotne i szybkie podniesienie świadomości marki – dodał Michał Nowosielski, dyr. kreatywny Publicis. – Przy ograniczonym budżecie [jego wysokość nie została podana – red.] przenaczonym na reklamę najłatwiej to osiągnąć za pomocą pewnego rodzaju prowokacji. Wywołując tę wojnę, nasz klient wie, że ją wygra”. Indykpol jest liderem w swojej kategorii – wg Krystyny Szczepkowskiej, rzecznika prasowego Indykpolu, jest to ponad 30-proc. udział w rynku wyrobów indyczych. Na tej podstawie stworzono strategię reklamową. “Uznaliśmy, że nie będzie to reklama firmy i jej produktów, ale kategorii jako takiej. Indykpol jako lider najbardziej na tym skorzysta” – wyjaśnił Nowosielski. Kilka miesięcy temu głośna była sprawa gangstera z Pruszkowa, niejakiego “Baraniny”. Kilku jego kolegów po fachu także miało mięsno-wędliniarskie pseudonimy: “Masa”, “Kiełbasa”. W filmach reklamowych agencja bazuje na konotacjach tej terminologii. Przygotowano spot w czterech wariantach (różnią się one częścią środkową). Widzimy gangsterów w sali sądowej: “Baraninę”, “Wołowinę”, “Tłuszcz”. Oskarżony “Cielęcina” się nie stawił, “bo ma kłopoty zdrowotne, coś z sercem”. Na filmie “Wołowina” “najwyraźniej się wściekł”, bo w opinii pozostałych gangsterów, mimo że “twardy i nie do rozgryzienia” “zawsze był trochę szalony”. Film został nakręcony w sposób udający dokument. Indykpol nie przewiduje żadnych ataków ze strony producentów mięs czerwonych, ale gdyby takie nastąpiły, firma jest na to przygotowana. “Mamy opinie prawników które mówią wyraźnie, że reklama ta jest zgodna z prawem” – powiedziała Krystyna Szczepkowska.

Kampania będzie emitowana przez osiem tygodni, w telewizjach : TVP1, TVP2, TV4, Polsat, TV Puls. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się Optimedia. (AMS)