Kraj

"Claudia" trzecim już miesięcznikiem kobiecym w formacie mini

"Claudia" wydawnictwa G+J Polska jest kolejnym magazynem kobiecym, po "Cosmopolitan" i "Olivii", który ukazuje się w dwóch formatach. Po raz...

“Claudia” wydawnictwa G+J Polska jest kolejnym magazynem kobiecym, po “Cosmopolitan” i “Olivii”, który ukazuje się w dwóch formatach. Po raz pierwszy mini “Claudia” trafiła do kiosków dzisiaj, 15 stycznia. Łączny nakład “Claudii” wyniósł 1 mln 020 tys. egzemplarzy, z czego 150 tys. przypadło na małe wydanie. W pierwszym okresie mini będzie rozprowadzane tylko w dużych miastach. Cena wydania klasycznego pozostaje bez zmian – 3,95 zł, zaś wydanie mini kosztuje 3,3 zł. Numer lutowy, tak jak poprzednie, jest wsparty intensywną kampanią w TVN, TVP1, TVP2 oraz w lokalnych stacjach radiowych. Dla “Claudii” wprowadzenie małego formatu jest kolejnym strategicznym krokiem w krótkim czasie. Jesienią ub.r. “Claudia” zwiększyła format, ma lepszy papier, klejony grzbiet. Uruchomiła stronę internetową. Czytelnictwo “Claudii” w grupie kobiet w okresie I-XI ub.r. wyniosło 27,4 proc. (PBC, SMG/KRC, wskaźnik CCS). Pod względem wysokości wpływów rekamowych “Claudia” jest – po podsumowaniu 2001 r. – wśród miesięczników tuż za liderem, czyli “Twoim Stylem”. “Claudia” zarobiła brutto 54,8 mln zł, co dało jej 8,15 proc. rynku miesięczników. Wpływy “Twojego Stylu” wyniosły natomiast nieco ponad 55 mln zł brutto, co dało 8,18 proc. rynku miesięczników (Expert Monitor).