Kraj

Rainbow Tours wyda 15 mln zł na reklamy

Touroperator chce mieć w tym roku o co najmniej jedną piątą klientów więcej, dlatego podnosi budżet na reklamę.

Rainbow Tours SA, jeden z największych touroperatorów na rynku (według rankingu “Wiadomości Turystycznych” był 6. biurem na rynku według obrotów w 2009 r.), liczy, że w tym roku obsłuży o 20-28 proc. więcej klientów niż w 2010 r. (w ub.r. miał ich 140 tys.).

Aby zrealizować swoje plany, Rainbow Tours inwestuje w reklamę w mediach – właśnie trwa już druga odsłona kampanii reklamowej w telewizji (kanały TVN i At Media), prasie, kinach i internecie (m.in. serwisy VoD Onetu i Google), którą przygotowały agencja Fat Baby i dom mediowy Starcom (te same agencje pracowały dla Rainbow Tours w ub.r.). Pierwsza odsłona kampanii trwała od połowy listopada do końca ub.r., obecna potrwa zaś do końca lutego.

Jak mówi Remigiusz Talarek, wiceprezes Rainbow Tours odpowiedzialny za sprzedaż i marketing, w 2009 r. biuro obsłużyło 123 tys. podróżnych, w ub.r. ta liczba wzrosła do ok. 140 tys., natomiast na ten rok firma prognozuje, że obsłuży nawet ok. 170-180 tys., jako grupa zaś (pod koniec ub.r. RT za za 4,2 mln zł przejęło biuro podroży Bee & Free) nawet ponad 200 tys.

Aby zrealizować te ambitne założenia, na ten rok Rainbow Tours zaplanował budżet reklamowy w wys. 15 mln zł.

Na 2010 r. touroperator prognozował 325 mln zł przychodów (po trzech kwartałach zrealizował 266,7 mln zł) i 7,6 mln zł zysku netto (7,8 mln zł miał po trzech kwartałach), na 2011 r. spółka prognozuje 500 mln zł przychodów i 11 mln zł zysku netto, w 2012 r. (m.in. zapowiadanej dzięki kolejnej akwizycji) przychody grupy miałyby zaś wzrosnąć do 770 mln zł, a zysk netto do 20 mln zł.