Kraj

Wspólna oferta firm reklamy zewnętrznej dla domów negocjacyjnych

Firma reklamy zewnętrznej Europlakat Polska i domy sprzedaży Grupy Ströer - Ströer Plakat Technik Media - oraz Grupy Outdoor -...

Firma reklamy zewnętrznej Europlakat Polska i domy sprzedaży Grupy Ströer – Ströer Plakat Technik Media – oraz Grupy Outdoor – Outdoor Media Services – zawarły porozumienie w sprawie stworzenia wspólnej oferty sprzedaży nośników, która jest skierowana do domów negocjacyjnych, domów mediowych oraz klientów bezpośrednich. “Chcieliśmy w ten sposób stworzyć kompletną propozycję dla reklamodawców, która zapewni im optymalny dobór nośników na potrzeby kampanii reklamowych” – twierdzi Marek Kuzaka, prezes zarządu Europlakat Polska, inicjator powstania tego przedsięwzięcia. Uczestnicy tego projektu zaoferują potencjalnym klientom przede wszystkim ogólnopolskie sieci billboardów, które liczą ok. 20,9 tys. powierzchni ekspozycyjnych oraz nośniki o formacie 6×3 m (ok. 900 nośników typu frontlite i ok. 200 typu backlite) (źródło: Raport ilościowy Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej za pierwsze półrocze 2001 r.). Przedstawiciele firm, które zawarły porozumienie, szacują, że ich sieci stanowią 60 proc. rynku w Warszawie, 40 proc. rynku ogólnopolskiego oraz 50 proc. w 10 największych miastach Polski. “Wspólnie jesteśmy w stanie zrealizować każde zlecenie na kampanię reklamową. Z połączoną ofertą będziemy występować w przetargach” – mowi Janusz Malinowski, szef Grupy Ströer. Pierwszą propozycję współpracy przedstawiciele utworzonego aliansu złożyli domowi negocjacyjnemu Magna Global Polska (utworzyły go domy mediowe należące do holdingu Interpublic Group of Companies: Universal McCann, Initiative Media oraz PanMedia Western). Wkrótce zamierzają podjąć rozmowy z kolejnymi potencjalnymi klientami. Marek Kuzaka podkreśla, że porozumienie ma charakter otwarty. Jednak do tej pory na przystąpienie do niego nie zdecydowały się inne największe firmy reklamy zewnętrznej, tj. AMS SA, Clear Channel Poland i Town & City, którym taka propozycja została złożona. “Nasz sojusz jest powrotem do pewnej idei, której realizacji byliśmy blisko w 1995 r. Wówczas mieliśmy utworzyć wspólną strukturę sprzedażową o nazwie Media Forum, w której partycypować miał AMS, Mercurius Int. (przed fuzją z AMS), Europlakat Polska i Grupa Outdoor. Niestety, nic z tego nie wyszło” – twierdzi Lech Kaczoń, szef Grupy Outdoor. (JP)