Kraj

Od marca RMB Polska zajmie się sprzedażą reklamy w Multikinach

Od marca br. dom sprzedaży reklamy kinowej RMB Polska przejmie na wyłączność obsługę Multikina, największej w Polsce sieci multipleksów. Do...

Od marca br. dom sprzedaży reklamy kinowej RMB Polska przejmie na wyłączność obsługę Multikina, największej w Polsce sieci multipleksów. Do tej pory ta sieć multipleksów była obsługiwana przez Best Marketing and Promotion Agency. Kontrakt z Multikinem powiększy portfolio RMB Polska o 55 ekranów kinowych. “W naszym przekonaniu zawarcie umowy z Multikinem stanowi przełom w historii rynku reklamy kinowej w Polsce. Od marca minimum 86 proc. najnowocześniejszych sal kinowych w Polsce wyświetlać będzie reklamy pozyskane przez naszą firmę” – mówi Artur Kajzer, managing director RMB Polska. Firma obsługuje już sieci Ster Century, Cinema City, Kinepolis oraz Kinoplex. Multikina działają obecnie w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Poznaniu i Zabrzu. Firma RMB Polska powstała w 1989 r. jako część RMB International, europejskiego holdingu zajmującego się przede wszystkim reklamą kinową i telewizyjną. Działa w 17 krajach. W latach ubiegłych RMB Polska, oprócz reklamy kinowej i organizacji przedsięwzięć z zakresu event-marketingu w kinach, zajmowała się też sprzedażą czasu reklamowego dla telewizji Canal Plus. Od 1 stycznia br. Canal Plus jest obsługiwany przez firmę At Media. Według Expert Monitora wpływy reklamowe w okresie styczeń – listopad 2001 r. wynosiły dla Best Marketing and Promotion Agency 30 635 276 zł (liczba emisji: 102 298), dla RMB Polska 15 088 151 zł (liczba emisji: 125 937). (PM)