Kraj

​Pkt.pl rozwija rynek reklamy mobilnej

W bieżącym roku spółka planuje również wprowadzenie rozwiązań dla Windows Mobile 7. Wśród nowości pojawią się także kolejne wersje aplikacji na iPhone’a, iPada oraz urządzenia z systemem Android.

Spółka Pkt.pl Polskie Książki Telefoniczne – właściciel internetowej wyszukiwarki firm, instytucji i produktów www.pkt.pl – zwiększyła udziały w segmencie mobilnych aplikacji dla rynku reklamy MŚP. W ostatnim kwartale 2010 r. przyrost liczby użytkowników tego typu rozwiązań oferowanych przez Pkt.pl przekroczył 24 proc. W bieżącym roku spółka planuje kolejne wdrożenia.

– Polski rynek reklamy online rozwija się bardzo dynamicznie. Coraz większą rolę w komunikacji z klientem odgrywa internet oraz natychmiastowy dostęp do informacji. Obecnie z naszych usług online korzysta ponad 5 mln użytkowników. Aby umożliwić im efektywne dotarcie do firm oraz odbiorców zainteresowanych ich produktami czy usługami systematycznie rozwijamy funkcjonalność serwisu mobile.pkt.pl oraz nowe, innowacyjne rozwiązania mobilne dedykowane na smartfony oraz inne urządzenia przenośne – powiedział Artur Więckowski, dyrektor działu strategii i marketigu Pkt.pl.

Pkt.pl jako pierwsza polska firma z sektora yellow pages wprowadziła do oferty darmowe aplikacje przeznaczone dla użytkowników smartfonów iPhone (2009 r.), tabletów iPad (2010 r.) czy systemu Android (2010 r.).

Obecnie Pkt.pl oferuje aplikacje mobilne dla urządzeń iPhone i iPad oraz systemu Android i języka programowania Java. W br. spółka planuje również wprowadzenie rozwiązań dla Windows Mobile 7. Wśród nowości pojawi się także kolejne wersje aplikacji na iPhone’a, iPad’a oraz urządzenia z systemem Android oferujące nowe funkcjonalności, m.in.:

  • wyszukanie obiektów w ruchu – podczas jazdy samochodem lub spaceru – wraz z możliwością zaznaczania i zapamiętania trasy na mapie;
  • znajdowanie na mapie obiektów znajdujących się w pobliżu użytkownika;
  • wyszukiwanie obiektów w obrębie wyznaczonej przez użytkownika trasy;
  • dodawanie punktu przelotowego lub firmy do wyznaczonej trasy;
  • bezpośredni dostęp do zakładek tematycznych takich, jak “Wellness”, “Turystyka” czy “Dla domu”, ułatwiających wyszukiwanie profilowanych informacji;
  • modyfikowanie wyglądu aplikacji, dostosowanie do indywidualnych preferencji użytkowników.

– Rozwiązania mobilne będą odgrywały coraz większą rolę na rynku reklamy MŚP. Z każdym rokiem przybywa w Polsce internautów. Z danych GUS wynika, że w ubiegłym roku w naszym kraju było 16,7 mln aktywnych użytkowników. Dynamicznie rozwija się również rynek zaawansowanych telefonów komórkowych umożliwiających dostęp do sieci. Producenci szacują, że nawet co czwarty sprzedany telefon w Polsce może być smarftonem. To wielka szansa – przede wszystkim dla firm oferujących usługi lokalne, np. restauracji czy aptek, ale również dla firm oferujących kompleksowe rozwiązania w tym zakresie, takich jak pkt.pl – powiedział Artur Więckowski, dyrektor działu strategii i marketigu Pkt.pl.

Kampania promująca nowe rozwiązania oferowane przez Pkt.pl jest obecnie opracowywana. Zgodnie ze wstępnymi założeniami obejmie działania BTL oraz PR.