Zagranica

Novartis ulokował swój globalny budżet mediowy w MindShare

Firma farmaceutyczna Novartis, posiadająca produkty od linii dziecięcej Gerbera począwszy, na nowych lekarstwach na chorobę Alzheimera skończywszy, przekazała WPP Group's...

Firma farmaceutyczna Novartis, posiadająca produkty od linii dziecięcej Gerbera począwszy, na nowych lekarstwach na chorobę Alzheimera skończywszy, przekazała WPP Group’s MindShare swój globalny budżet na obsługę mediową wart 250 mln dol. Współpraca firm będzie dotyczyć planowania i zakupu mediów. Ruch ten jest wynikiem zaplanowanej konsolidacji budżetu Novartisu, rozłożonego dotąd w czterech firmach: Initiative Media i Lowe, Media Planning Group i MindShare. Ta szwajcarska kompania jest ostatnim gigantem farmaceutycznym starającym się zmaksymalizować efekt i oszczędności w kosztach poprzez konsolidację. Konkurencja – Pfizer i GlaxoSmithKline – także ostatnio skonsolidowała swoje budżety mediowe. Novartis wybrał MindShare mimo współpracy tej agencji z Bristol Myers Squibb, konkurującego z Novartisem w kilku produktach. Zarządzający Novartisa powiedzieli, że kierownictwo MindShare wraz z CEO Irwinem Gottliebem na czele obiecało, iż firma będzie pracować z dużym zaangażowaniem, oddzielając od siebie te dwa biznesy.