M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Nadawcy lokalni i Polskie Radio czekają na ofertę cenową TNS OBOP

Serwis Dzienny | 17 stycznia 2002, 00:00

Przedstawiciele ZPR SA (sieć rozgłośni Eska), Agory SA, Audytorium 17 Sp. z o.o., Agencji Reklamowej WAWa, Agencji Reklamowej Plus Sp....

Przedstawiciele ZPR SA (sieć rozgłośni Eska), Agory SA, Audytorium 17 Sp. z o.o., Agencji Reklamowej WAWa, Agencji Reklamowej Plus Sp. z o.o., Polskiego Radia SA oraz Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji oczekują oferty cenowej od TNS OBOP na badania słuchalności radiowej w 2002 r. Zdaniem Stanisława Jędrzejewskiego, który do niedawna przewodniczył Komitetowi Technicznemu Porozumienia Nadawców, kwestie cenowe nie powinny stanowić przeszkody w negocjacjach. "TNS OBOP był jednym z oferentów branych pod uwagę w konkursie na badania słuchalności radia zorganizowanym przez Porozumienie Nadawców i jego warunki były wtedy zbliżone do warunków, jakie proponował instytut SMG/KRC Poland Media" - powiedział Jędrzejewski. Stwierdził, iż przyczyną takiego posunięcia nadawców było oświadczenie SMG/KRC Poland Media, że instytut ten nie jest związany ofertą złożoną w trakcie konkursu na realizację badań radiowych w 2002 r. Drugim powodem jest wycofanie się z Porozumienia Nadawców Brokera SA i Eurozetu Sp. z o.o. Krzysztof Kruszewski, szef SMG/KRC Poland Media, powiedział, że ponieważ SMG/KRC Poland Media jest już na ten rok związany umowami z domami mediowymi i agencjami, porozumienie nadawców w sensie merytorycznym jest tam, gdzie są Radio Zet i RMF FM, których wpływy reklamowe stanowią większą część rynku. W spotkaniu nadawców z TNS OBOP brał również udział broker radiowy RMS Polska. "Zostaliśmy zaproszeni do wyrażenia opinii na temat zaistniałej sytuacji. Zarekomendowaliśmy rozwiązanie, w ramach którego wszyscy nadawcy - zarówno ogólnopolscy, jak i lokalni - powinni znaleźć kompromis. Rozpatrywaliśmy też wstępnie scenariusz, w którym osiągnięcie takiego kompromisu może okazać się niemożliwe. Traktujemy te rozmowy w kategoriach wstępnych konsultacji" - powiedział Tomasz Hilt, prezes RMS Polska. Jędrzejewski wyraził opinię, że jego zdaniem raczej nie powinno dojść do sytuacji, w której na rynku funkcjonowałyby dwa standardy badań radiowych. (PR)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,