Zagranica

Young & Rubicam utraciło wart 30 mln USD budżet Pirelli

Włoska grupa oponiarska Pirelli zdecydowała się po siedmiu latach zakończyć współpracę z agencją Young & Rubicam. Pirelli przeniesie wart 30...

Włoska grupa oponiarska Pirelli zdecydowała się po siedmiu latach zakończyć współpracę z agencją Young & Rubicam. Pirelli przeniesie wart 30 mln USD budżet do włoskiej, pozostającej w prywatnych rękach, agencji Armando Testa. Pierwszą kampanię dla Pirelli Armando rozpocznie we wrześniu br. Przygotowania do tego kroku rozpoczęła już w styczniu br., kiedy to podjęła budowę sieci międzynarodowej, otwierając cztery biura poza granicami Włoch. Następnie na stanowisko dyrektora operacji międzynarodowych ściągnięto Davida Graya, właśnie z Y&R, gdzie m.in. zajmował on stanowisko managing directora ds. budżetu Pirelli. W ciągu siedmiu lat współpracy Y&R przygotował dla włoskiego producenta szereg spektakularnych przedsięwzięć reklamowych – jednymi z najbardziej pamiętanych były kampania z 1994 roku, której bohaterem był słynny amerykański lekkoatleta Carl Lewis, oraz przygotowana dwa lata temu, dość kontrowersyjna, kampania z brazylijskim piłkarzem Ronaldo. Ten ostatni, według przedstawiciela Pirelli, ma nadal firmować swoim wizerunkiem i nazwiskiem wyroby tej firmy.