Belvedere, wódka z segmentu super premium, wypuści butelkę w limitowanej edycji w ramach współpracy z organizacją (RED), która działa na rzecz walki z AIDS. Do działań włączyli się brytyjski wokalista Usher i artysta Carsten Holler.
Latem tego roku na sklepowych półkach pojawi się produkt pod nazwą Belvedere(RED). Połowa zysków z jego sprzedaży zasili fundusz do walki z AIDS, gruźlicą i malarią w Afryce. Belvedere(RED) będzie dostępny w ponad 50 krajach w sklepach, klubach nocnych, barach, restauracjach i na lotniskach w czterech pojemnościach: 0,7 l, 0,75 l, 1 l oraz 1,75 l.
Kampania marketingowa obejmie prasę, materiały drukowane w punktach sprzedaży, internet.
Organizacja (RED) powstała w 2006 r. Od tego czasu współpracowała na podobnych zasadach jak w przypadku Belvedere m.in. z firmami: Converse, Starbuck’s, Nike, Dell, Emporio Armani. Firma współpracująca może umieścić na produkcie dopisek (RED), jednocześnie godzi się, że przekaże 50 proc. zysków na cele charytatywne.
(na podst. www.marketingmagazine.co.uk, www.joinred.com)