Kraj

OMD będzie obsługiwał budżet Pharmacia Consumer Healthcare

Dom mediowy OMD Europe rozpocznie sieciową współpracę z firmą farmaceutyczną Pharmacia Consumer Healthcare, do której należą m.in. marki Nicorette i...

Dom mediowy OMD Europe rozpocznie sieciową współpracę z firmą farmaceutyczną Pharmacia Consumer Healthcare, do której należą m.in. marki Nicorette i Rogaine. Europejski budżet mediowy szacowany jest na mniej więcej 25 mln dol. Budżet, jaki przypadnie na rynek polski w 2002 r., nie został ujawniony. Wiadomo jedynie, że będzie on zbliżony do ubiegłorocznego. Według Expert Monitora wydatki w ub.r. na reklamę marek Nicorette i Regaine wyniosły 6,5 mln zł (telewizja i prasa). Poprzednio przez ponad trzy lata planowaniem i zakupem mediów dla tej firmy zajmował się dom mediowy Zenith Media. Powodem rozpisania przetargu jest zmiana strategii marketingowej firmy, której celem jest uzyskanie większej synergii między jej globalnymi markami. Za budżet kreatywny marek Nicorette i Rogaine odpowiada agencja AMV BBDO z Londynu należąca wraz z OMD Europe do grupy Omnicom Inc. W Polsce lokalny oddział Pharmacia Consumer Healthcare – firma Pharmacia Polska – był również obsługiwany przez dom mediowy Zenith Media. Za strategię i kreację cały czas odpowiada agencja reklamowa NoS/BBDO. Umowa między Pharmacią Polska a Zenith Media wygaśnie w marcu br. Jak powiedział Radek Kowalik-Miklaszewski, new business director OMD Poland, budżet mediowy Pharmacia Polska będzie prawdopodobnie obsługiwany centralnie przez OMD Europe. (PR)