Zagranica

Google uruchamia One Pass

Nowy system płatności dla wydawców działa od połowy lutego.

16 lutego 2011 r. Google ogłosił uruchomienie Google One Pass, nowej usługi, która pozwala wydawcom w łatwy sposób sprzedawać subskrypcje, artykuły i inne treści online. Użytkownik odwiedzający witrynę wydawcy będzie mógł zalogować się i płacić za treści w każdej witrynie oferującej usługę One Pass. Treści zakupione za pośrednictwem usługi One Pass można odczytywać na wielu różnych urządzeniach, takich jak: laptopy, telefony komórkowe i tablety.

– Inicjatywa Google’a jest jasnym przykładem wspierania wysokiej jakości płatnych treści dziennikarskich. Nowy system płatności pozwala wydawcom na pełną kontrolę swoich treści, ceny, wyników sprzedaży i relację z konsumentami na atrakcyjnych komercyjnie warunkach. Mamy nadzieję, że One Pass szybko stanie się główną platformą dla łatwych płatności w sieci oraz w świecie urządzeń mobilnych i aplikacji i stanie się prawdziwą alternatywą dla dotychczas używanych systemów – powiedział dr Andreas Wiele, head of BILD division and magazines, Axel Springer AG.

– Pracowaliśmy z wydawcami od dłuższego czasu, starając się znaleźć nowe sposoby na zaangażowanie czytelników, przyciągnięcie ruchu na stronę i zarabianie na treściach online. Pracując z branżą wydawniczą i eksperymentując z wieloma różnorodnymi produktami, możemy stworzyć takie rozwiązania, które pomogą rozwijać branżę medialną online – dodał Carlo D’Asaro Biondo, dyrektor Google na region SEEMEA.

Partnerami usługi One Pass są: Tomorrow Focus, Gruner + Jahr i Axel Springer w Niemczech, Nouvel Obs we Francji, Associated Newspapers w Wielkiej Brytanii, Prisa w Hiszpanii oraz Hearst Publications i Rust Communications W Stanach Zjednoczonych.

Nie wiadomo, czy i kiedy usługa będzie dostępna w Polsce.

(Brandrepublic.com)