Kraj

Wydatki na reklamę wzrosną w br. o 6-7 proc.

Jak przewiduje Agora, w tym roku stracą tylko dzienniki; pozostałe media będą na plusie.

Według szacunków Agory opartych na prognozach wzrostu gospodarczego w Polsce całkowite wydatki na reklamę w 2011 r. wzrosną o ok. 6-7 proc. Najszybciej rozwijającym się segmentem rynku będzie internet, którego wpływy wzrosną w stosunku do roku ubiegłego o ok. 13-15 proc., udział internetu w całkowitych wydatkach na reklamę zwiększy się do ok. 14-15 proc.

Giełdowa spółka szacuje, że reklamodawcy wydadzą na reklamę telewizyjną o ok. 6-8 proc. więcej niż w ub.r., natomiast budżety przeznaczone na reklamę w dziennikach będą o ok. 3-5 proc. niższe niż przed rokiem. Lepsze wyniki mogą odnotować magazyny, na które w tym roku reklamodawcy mogą zwiększyć inwestycje do 2 proc.

Wydatki reklamodawców na reklamę zewnętrzną mogą wzrosnąć w 2011 r. o ok. 5-6 proc., na reklamę radiową o ok. 3-5 proc., a na reklamę kinową – o ok. 11-13 proc.

W ocenie twórców raportu na końcowy wynik rynku za 2011 r. wpływ mogą mieć presja rabatowa ze strony reklamodawców i zmiana w sposobie korzystania z poszczególnych mediów.