Impreza przeznaczona jest dla młodzieży gimnazjalnej. Do tegorocznej edycji turnieju Coca-Cola Cup zgłosiło się łącznie 3829 drużyn w całym kraju, w tym 1321 zespołów dziewcząt. To o 573 więcej niż w 2010 roku, najwięcej w historii tego projektu.
Turniej będzie też pierwszą ważną okazją dla Coca-Coli do zaprezentowania się jako sponsora UEFA Euro 2012. Nagrodą dla dwóch najlepszych drużyn i wybranej przez fachowców najlepszej jedenastki piłkarzy będzie wyjazd do Doniecka – jednego z miast, w którym odbędą się mecze Euro. Wygrani będą mieli możliwość wziąć udział w tygodniowych treningach na stadionie Szachtara Donieck i obejrzeć mecz tego klubu.
W obecnej edycji Coca-Cola Cup wprowadzono też szereg nowości. Najważniejszą jest współpraca ze szkoleniowcem, współtwórcą szkoły piłkarskiej Ajaxu Amsterdam Janem Pruijn’em, który został ambasadorem imprezy.