Zagranica

Amerykańscy konsumenci wciąż zaciskają pasa

Według badań McKinseya wśród konsumentów w USA wciąż dominuje postawa szukania oszczędności podczas zakupów.

W badaniu wzięło udział ok. 3 tys. dorosłych Amerykanów. Około 61 proc. przyznało, że w ciągu ostatniego pół roku redukowało wydatki, a 25 proc. stwierdziło, że robiło to w sposób znaczący. Obecna sytuacja jest bardzo podobna do obserwowanej w I kwartale 2010 r., kiedy McKinsey przeprowadził podobne analizy. Sytuacja jednak jest znacznie lepsza niż na początku 2009 r., kiedy to blisko 90 proc. badanych ograniczyło swoje wydatki.

Respondenci przyznają, że w większości nie chcą zaciągać kredytów, zastanawiają się także nad rezygnacją z korzystania z kart kredytowych.

Ponad połowa danych (ok. 56 proc.) prognozuje, że ich sytuacja finansowa w ciągu najbliższych sześciu miesięcy nie poprawi się.

(źródło: McKinsey)