Przed sezonem wakacyjnym biuro podróży Neckermann Polska rozpoczyna miesięczną kampanię wizerunkową, która będzie prowadzona w telewizji (m.in. w TVP, TVN i Polsacie będzie emitowanych sześć różnych 15-sekundowych spotów), prasie (“Polityka”, “Forum”, “Newsweek”) oraz internecie (Onet.pl, Wp.pl, Interia.pl, Gazeta.pl, reklamy w portalach społecznościowych oraz w sieciach afiliacyjnych).
Liczy, że po trudnym (dla całej branży) ubiegłym roku ten przyniesie kilkunastoprocentowy wzrost.
Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Value Media, z którym Neckermann pracuje od ub.r., zaś przygotowanie strategii i kreacji kampanii touroperator powierzył (bez przetargu) jego siostrzanej agencji reklamowej Labcon. Spoty telewizyjne wyprodukowało studio Timecode.
– Celem kampanii jest wzmocnienie wizerunku firmy jako czołowego touroperatora i zwiększenie świadomości klientów, że wakacje z Neckermannem to coś więcej niż jedno- lub dwutygodniowy urlop – mówi Rafał Grunwald, dyrektor marketingu i e-commerce Neckermann Polska.
Jak przyznaje szef marketingu Neckermanna, firma zdecydowała się na kampanię wizerunkową, by przypomnieć konsumentom o marce i utrwalić wizerunek jednego z wiodących na rynku touroperatorów, jednak w odróżnieniu np. od TUI Poland (patrz MMP24 z 3 stycznia br.) w komunikacji nie podkreśla niskich cen. Dyrektor marketingu przyznaje także, że sytuacja w krajach arabskich (zamieszki m.in. w Egipcie i Tunezji, dokąd część biur podróży zawiesiła czasowo wyjazdy turystyczne) także była argumentem skłaniającym do podjęcia działań wizerunkowych – Neckermann było jednym z biur, które wstrzymały wyloty do Egiptu.
Touroperator twierdzi jednak, że ta sytuacja nie odbiła się negatywnie na jego wynikach – w pierwszych miesiącach sprzedaży rezerwacji wycieczek wakacyjnych biuro sprzedało ich o 30 proc. więcej niż w ub.r., co przełożyło się na 35-proc. wzrost obrotów.
W ub.r. Neckermann Polska wysłał na wycieczki 140 tys. turystów, o 8 proc. mniej niż w 2009 r. (152 tys.), osiągając 280 mln zł przychodów, o blisko 14 proc. mniej niż w 2009 r. (325 mln zł). W tym roku touroperator zakłada kilkunastoprocentowy wzrost obrotów i liczby klientów.