Kraj

Duże zmiany personalne w Żywcu

Z firmą rozstał się dyrektor ds. marek premium, a kluczowe brandy - Żywiec i Warka - mają nowych marketing managerów.

Szymon Dobrzyński, który od połowy 2008 r. jako dyrektor ds. marek premium w Grupie Żywiec SA odpowiadał m.in. za sztandarową markę Żywiec, rozstał się z firmą. Jego dalsze plany zawodowe nie są znane. Po jego odejściu odpowiedzialność za tę markę przejęła Izabela Głodek, senior brand manager.

W strukturach marketingowych Żywca doszło jednak w minionych dniach do przetasowania. Izabela Głodek awansowała na marketing managera marki Warka. Joanna Nowakowska, która dotąd pełniła tę funkcję, objęła stanowisko marketing managera marki Żywiec.

Do zespołu Grupy Żywiec dołączyła natomiast Katarzyna Malczewska-Błaszczuk, która objęła stanowisko group managera marek regionalnych i Tatry. Przez ostatnie 9 i pół roku pracowała w Coca-Cola Poland Services, ostatnio na stanowisku marketing managera (odpowiadała za marki: wody Kropla Beskidu, energetyku Burn, izotoniku Powerade oraz ice tea Nestea).

Niedawno z Grupą Żywiec rozstał się Maciej Szaroleta, dotychczasowy brand manager marki Warka (patrz MMP24 z 17 lutego br.) – firma prowadzi rekrutację na jego następcę.

Przypomnijmy, że pod koniec kwietnia z Grupą Żywiec rozstanie się Maciej Mitoraj, który od marca 2009 r. pełni funkcję dyrektora marketingu, a od września 2009 r. także członka zarządu (patrz MMP24 z 31 stycznia br.). Firma również szuka jego następcy.

Grupa Żywiec, wicelider rynku piwa, miała trudny rok – jako jedyny z czterech głównych producentów piwa w kraju straciła udziały w rynku. W ub.r. sprzedała 11 mln hl piwa w porównaniu z 11,8 mln hl w 2009 r. Przychody spółki zmniejszyły się o 2,7 proc. – z 3,73 mld zł w 2009 r. do 3,63 mld zł w ub.r. Wzrósł natomiast zysk netto grupy – z 369,6 mln zł do 398,9 mln zł, oraz zysk operacyjny z 431,4 mln zł do 461,1 mln zł.