M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Szymon Majewski w nowej roli w marketingu PKO BP

Maciej Burlikowski | 11 marca 2011, 06:00

Prezenter telewizyjny postanowił zrobić karierę w bankowości.

Potwierdziły się nasze nieoficjalne informacje – Szymon Majewski, showman i prezenter telewizyjny związany z TVN, będzie nowym dyrektorem marketingu największego w kraju banku – PKO BP.
W tej roli wystąpi w reklamie. W weekend w mediach wystartuje teaser kampanii reklamowej PKO BP, z którego dowiemy się, że Majewski otrzymał posadę w tym banku. W filmie reklamowym, który będzie właściwym rozwinięciem kampanii, okaże się, że został nowym dyrektorem marketingu. Nowe obowiązki wypełnia z właściwym sobie podejściem.

W ten sposób PKO BP będzie reklamował nową ofertę rachunków osobistych. Bank po raz pierwszy od 12 lat tak gruntownie odświeża ich ofertę, wprowadzając pięć nowych typów kont: Konto Pierwsze – dla młodzieży (13-18 lat), Konto dla młodych (osoby poniżej 30. roku życia, np. studenci), Konto za Zero, które w założeniu ma być alternatywą dla najtańszych rachunków internetowych oraz Konto Pogodne – dla seniorów (powyżej 60 lat – z pakietem assistance domowym, medycznym i programem rabatów w aptekach Dbam o Zdrowie).

– Zmieniamy nasz bank. Pierwszym krokiem było odświeżenie naszego logo, nowa oferta kont i towarzysząca jej komunikacja reklamowa są zaś krokiem następnym – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP – Nie jest tajemnicą, że sukcesywnie tracimy klientów. Dzięki nowej ofercie chcemy odwrócić ten trend – dodaje. Na koniec ub.r. PKO BP prowadził 5,5 mln rachunków osobistych (w ciągu dwóch lat stracił ich ok. 0,8 mln). Prezes nie ujawnia jednak konkretnych celów sprzedażowych nowej oferty kont ani czasu, w jakim to odwrócenie trendu miałoby nastąpić. Strategia banku PKO BP na lata 2010-2012 za jeden z celów stawia zahamowanie odpływu klientów detalicznych (w szczególności właśnie posiadaczy ROR-ów). Prezes Jagiełło przyznaje też, że PKO BP ma problem z, jak to określa – "tykającą bombą demograficzną". Najstarsi wiekiem klienci banku są najbardziej lojalni – "odchodzą w sposób naturalny" – jak mówi prezes, nie są jednak zastępowani przez nową generację młodych klientów, którzy wybierają tańsze i atrakcyjniejsze dla nich oferty konkurencji. I to właśnie PKO BP chce zmienić.

Jak mówi Tomasz Marszałł, prawdziwy dyrektor marketingu PKO BP, współpraca reklamowa z Majewskim ma być długofalowa (nie zdradza jednak jak długa ani jakiej wysokości kontrakt podpisał z nim bank). Powstanie cała seria reklam z jego udziałem, ta postać będzie też wykorzystywana w reklamach innych produktów banku. 

Dwa pierwsze spoty wyreżyserował Tomasz Konecki, kreację kampanii stworzyła agencja reklamowa DDB, za całość produkcji odpowiadał dom produkcyjny Cut Cut, planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Universal McCann, za działania w internecie odpowiedzialna jest zaś agencja OS3.

W minionym roku PKO BP zmniejszył swój budżet mediowy o jedną trzecią: w 2009 r. wydał na reklamy w mediach cennikowo 89,08 mln zł, zaś w ub.r. 59,68 mln zł (źródło: Kantar Media). W tym roku budżet mediowy banku ma być wyższy od ubiegłorocznego – o ile, tego dyrektor marketingu (ten prawdziwy) nie chce określać: – Wydamy więcej, ale o ile więcej, to się jeszcze okaże. Będziemy na bieżąco analizowali sytuację na rynku, w razie potrzeb zwiększali lub zmniejszali nasze nakłady. Nie mamy z góry sztywno założonego poziomu wydatków mediowych – twierdzi Marszałł.

To nie koniec zmian. Prezes Jagiełło ujawnił, że w tym roku bank ruszy z projektem unowocześnienia swoich 1,2 tys. placówek (ma to być gruntowna zmiana, nowa aranżacja i wizualizacja w placówkach). Prawdopodobnie jeszcze przed wakacjami ma ruszyć pilotaż – powstaną dwa różne projekty nowych placówek, z których do końca tego roku bank wybierze ten właściwy, który będzie sukcesywnie wdrażał. Jak długo potrwa i ile będzie kosztował ten projekt, prezes Jagiełło nie chce określać. Twierdzi jedynie, że w "normalnym trybie" bank jest w stanie odświeżać (czyli np. malować ściany, ale bez przebudowy) ok. 250 placówek rocznie.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,