Kraj

Zielona loteria w aptekach Świata Zdrowia

W zabawie "Graj w zielone" można wygrać nagrody o łącznej wartości 100 tys. zł.

Z początkiem marca 2011 r. ruszyła w aptekach Świata Zdrowia loteria apteczna. W zabawie “Graj w zielone” bierze udział ponad 1,6 tys. aptek. Pacjenci mogą wygrać nagrody o łącznej wartości blisko 100 tys. zł. Loteria rozpoczęła się 1 marca i potrwa do końca kwietnia 2011 r. By wziąć w niej udział, należy zrobić zakupy za minimum 45 zł, za co otrzymuje się specjalną zdrapkę.

– To w ostatnim czasie największa taka akcja marketingowa w polskich aptekach. Do tej pory najczęściej wykorzystywanymi narzędziami były ulotki i plakaty. My pokusiliśmy się o połączenie w jednym czasie promocji produktowych z zabawą loteryjną, która stanowi atrakcyjne urozmaicenie zakupów w aptece. Łączymy zatem argumenty racjonalne z pozytywnymi emocjami, a dodatkowo wzmacniamy rozpoznawalność marki Świat Zdrowia – mówi Marcin Piechocki, dyrektor generalny Świata Zdrowia.

Główną grupą docelową są matki w wieku 25-45 lat. Loteria jest reklamowana w internecie (strona Swiat-zdrowa.pl oraz newsletter), prasie (w dodatkach TV wydawcy Media Regionalne, czyli “Teleprogram”, bezpłatny miesięcznik “Świat Zdrowia”) oraz na ulotkach i plakatach w miejscu sprzedaży. Przed wybranymi aptekami stoją hostessy rozdające materiały reklamowe, słodycze z logo Świata Zdrowia i próbki produktów.

Loterię “Graj w zielone” zorganizował dział marketingu Świata Zdrowia, a wsparła agencja Nekk należąca do tej samej grupy kapitałowej (Neuca). Nekk był odpowiedzialny za przygotowanie materiałów reklamowych loterii oraz za zakup mediów.

Świat Zdrowia istnieje od 2006 roku. Jest to partnerski program dla aptek niezależnych, niepowiązanych kapitałowo. W swoim programie firma zrzesza obecnie 1,6 tys. aptek. Dodatkowo ma portal internetowy Swiat-zdrowa.pl oraz bezpłatny magazyn “Świat Zdrowia” dystrybuowany w aptekach. Każdego miesiąca wydawanych jest 185 tys. egzemplarzy.