Zagranica

Profero obsłuży globalnie Smirnoffa

Diageo wybiera agencję interaktywną Profero do obsługi wódki Smirnoff.

Profero przejęła obsługę budżetu marki Smirnoff od amerykańskiej agencji AKQA w wyniku przetargu. Diageo nie ujawnia, jakie jeszcze agencje walczyły o ten budżet.

Profero nie będzie zajmować się Smirnoffem w USA (tam Diageo kontynuuje współpracę z 360i), na innych rynkach ma być agencją wiodącą. Profeo pracowała już dla innych marek Diageo na rynkach australijskim, chińskim, japońskim i koreańskim od 2007 r.

Teraz w ramach umowy zajmie się współpracą z mediami internetowymi, kontentem dla marki, rozwiązaniami mobilnymi i zarządzaniem relacjami.

Diageo zwiększyło swój światowy budżet marketingowy o 10 proc., a w opublikowanych ostatnio wynikach finansowych pokazuje 2-proc. wzrost zysku w ciągu ostatnich 6 miesięcy ub.r.

(Brandrepublic.com)