Kraj

Tele5 chce podwoić inwestycje w programming

Stacja liczy na wzrost sprzedaży, zwłaszcza po wejściu na multipleks. Deklaruje też większe wydatki na programming.

Stacja Tele5 zapowiada, że w tym roku chce podwoić swoje inwestycje programowe w stosunku do ub.r. Jak mówi Grzegorz Skupniewicz, dyrektor finansowy Tele5, kanał w tym roku będzie inwestować w produkcje własne powstające we współpracy z dużymi producentami. Pod koniec marca br. ruszy reality show “Kurczak na ostro” produkowany przez Endemol Polska. Jesienią stacja planuje wprowadzenie dwóch takich programów. Tele5 nie podaje dokładnych wydatków na programming.

Tegoroczne plany finansowe są w dużej mierze uzależnione od decyzji w sprawie konkursu o miejsce na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. W sytuacji gdy kanał znajdzie się na MUX1, sprzedaż Tele5 ma wzrosnąć o 18,3 proc., jednak spółka odnotuje spadek zysku netto ze względu na koszty wejścia. Stacja zapewnia jednak, że i tak zachowa wtedy rentowność. Gdyby Tele5 nie weszła jednak do grona stacji MUX1, to jej sprzedaż ma wzrosnąć o 16,9 proc., a dynamika zysku netto szacowana jest na 31,2 proc. W ocenie Roberta Kosobuckiego, dyrektora marketingu stacji, otrzymanie naziemnej koncesji cyfrowej pozwoli dotrzeć do 35 proc. społeczeństwa, które obecnie nie ma telewizji kablowej i pakietów cyfrowych.

Według danych spółki przychody Tele5 za 2010 r. były wyższe o 34 proc. niż w 2009 r. Nie podano jednak dokładnych danych finansowych. W ub.r. według Nielsen Audience Measurement Tele5 zarobiło na reklamach 111,7 mln zł. AMR stacji w grupie all wyniósł 18 545, a w komercyjnej – 8593. SHR w tym czasie wyniósł odpowiednio 0,30 proc. i 0,33 proc.