Kraj

K2 Internet ma rosnąć o 20 proc. rocznie

Największa pod względem przychodów i zatrudnienia agencja interaktywna w Polsce pokazała dobre wyniki finansowe i zarys strategii na następne lata.

Skonsolidowane przychody Grupy K2 Internet (zawierającej m.in. dom mediowy ACR) zamknęły się w ub.r. kwotą 55,5 mln zł, co oznacza prawie 30-proc. wzrost w stosunku do roku 2009. Zysk wyniósł 4,27 mln zł. Prognozowane tempo wzrostu przychodów na lata 2011 i 2012 to 15-25 proc., natomiast zysk ma rosnąć o ok. 20-30 proc.

Agencja pokusiła się też o własną estymację swoich udziałów w całym rynku e-marketingu rozumianym jako tworzenie serwisów WWW, media internetowe i SEM. Według K2 było to ok. 12,7 proc. w roku 2009 i 14,1 proc. w roku ubiegłym.

– W trudniejszym dla branży roku 2009 postanowiliśmy nie reagować zbyt nerwowo i teraz zbieramy tego owoce – mówi Janusz Żebrowski, prezes zarządu K2 Internet.

Jednocześnie przyznał, że jest kilka planów, których nie udało się zrealizować. Takim zamierzeniem było np. znalezienie inwestora dla spółki prowadzącej serwis Audioteka.pl sprzedającej audiobooki. Ostateczne Audioteka ma zadebiutować na New Connect do czerwca br.

Najbliższe plany Grupy K2 to większe usamodzielnienie poszczególnych business unitów grupy, np. domu mediowego ACR. Agencja będzie też wzmacniać ofertę w trzech dziedzinach: social media, mobile i CRM. – Możemy to robić sami, ale nie wykluczamy też akwizycji – mówi Janusz Żebrowski.