Przetargi

Vattenfall zmienia agencje, ale wycofuje się z Polski

W wyniku międzynarodowego przetargu marketer konsoliduje obsługę reklamową i mediową w sieciach DDB i Initiative Universal Media. W Polsce wygrana Initiative będzie jednak chwilowa, ponieważ firma szykuje się do wyjścia z naszego kraju.

Koncern energetyczny Vattenfall rozstrzygnął europejski przetarg na obsługę reklamową i mediową. W jego efekcie budżet został skonsolidowany w sieciach DDB i Initiative Universal Media. Na naszym rynku, a także m.in. w Niemczech, Belgii i Wielkiej Brytanii za planowanie i zakup mediów ma odpowiadać Initiative Media. Ostatnio marketer w tym zakresie współpracował z Lowe GGK i Starcomem.

Według przedstawicieli Vattenfalla w Polsce nie należy spodziewać się znaczących inwestycji w marketing, ponieważ w perspektywie roku, dwóch lat firma chce wycofać się z Polski. Powodem tej decyzji jest chęć skoncentrowania się na rynkach w Holandii, Niemczech i Szwecji. Na razie nie wiadomo, co stanie się z aktywami spółki w Polsce.

Vattenfall w ciągu ostatnich lat zrealizował w naszym kraju kilka projektów niestandardowych, m.in. relację online z gniazda bocianów na słupie energetycznym na Śląsku w Rybnej czy akcję ogrzewania przystanków autobusowych i tramwajowych.