M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Zyski z VoD za 4-5 lat - prognozuje Multimedia

Maciej Burlikowski | 24 marca 2011, 06:00

Operator kablowy Multimedia liczy, że internetowy serwis VoD Mmtv.pl zacznie na siebie zarabiać za 4-5 lat.

Multimedia Polska oficjalnie zaprezentował swój internetowy serwis z filmami wideo do wypożyczenia, czyli VoD (o tym projekcie pisaliśmy już wstępnie w MMP24 18 marca br.).

Jak twierdzą przedstawiciele spółki, jest to pierwsze tego typu wdrożenie przez operatora kablowego w kraju.

Biblioteka filmów pełnometrażowych na razie liczy ponad 0,5 tys. pozycji, docelowo (za ok. 1-1,5 miesiąca) ma zaś liczyć ponad 1 tys. tytułów.

Operator ma umowy m.in. z takimi dystrybutorami jak: Universal, SPI, Kino Świat, Syrena, Dorcel, Kino Polska, Epelpol.

Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska SA, nie ukrywa, iż obecnie spółka traktuje projekt jako element strategii oferowania swoim klientom wartości dodanej, a tym samym budowania sobie ich lojalności.

– Zakładamy, że w ciągu 3-4 lat przychody z tego serwisu będą stanowiły kilka procent w skali całej firmy [w ub.r. spółka miała 567,2 mln zł przychodów, o 8 proc. więcej niż w 2009 r. – przyp. red.], natomiast w perspektywie 4-5 lat nakłady poniesione na rozwój tego serwisu powinny nam się zwrócić – mówi prezes Multimedia, zastrzegając, że są to ostrożne prognozy.

Serwis jest dostępny dla wszystkich, ceny za wypożyczenie filmu (czyli dostęp do niego na 48 godzin) wahają się od 4 do 15,99 zł. Natomiast abonenci operatora mają także dostęp do 10 kanałów telewizyjnych w streamingu: Amazing (własny kanał Multimedia Polska), TVP1, TVP2, TVN CNBC, Eurosport, Discovery Channel, Animal Planet, Foxlife, Filmbox oraz Universal Channel.

Docelowo na platformie ma być ok. 30 kanałów (uruchomienie jednego kosztuje Multimedia kilkadziesiąt tysięcy dolarów).

Bartłomiej Kasiński, dyrektor pionu strategii i rozwoju Multimedia Polska, nie ukrywa, że z ofertą Mmtv.pl operator celuje przede wszystkim w swoich klientów internetowych, których na koniec. ub.r. miał 363 tys.

Multimedia Polska jest trzecim pod względem liczby abonentów operatorem kablowym w Polsce – na koniec ub.r. z jego usług korzystało 696 tys. klientów, w tym 557 tys. z telewizji (133 tys. z TV cyfrowej). Usługę wideo na żądanie w swojej sieci dla odbiorców telewizji (poprzez set-top boxy – dekodery) Multimedia ma już od kilku lat.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,