Zagranica

Advertising Standards Authority ze spotem "Wow"

ASA rozpoczęła kampanię mającą na celu poinformowanie odbiorców o jej istnieniu i zachęcającą do korzystania z jej kompetencji.

The Advertising Standards Authority (ASA), brytyjska instytucja czuwająca nad etyką reklamową, rozpoczęła kampanię reklamową mającą na celu uświadomienie konsumentom jej roli. Jest to pierwsza tego typu akcja promocyjna.

Kreacja autorstwa Abbott Mead Vickers BBDO pojawi się w prasie, na outdoorze, w radiu, telewizji, internecie oraz kinach. Planowaniem i zakupem mediów zajęło się OMD.

Animowany spot reklamowy “Wow” przedstawia postać, która zmienia kształt zależnie od tego, co mówi głos lektora. Kończy się zaś słowami: “The Advertising Standards Authority sprawuje pieczę nad tym, żeby wszystkie reklamy były legalne, rzetelne, uczciwe oraz prawdziwe. Jeżeli sądzisz, że jakaś nie jest, jesteśmy po to, by to naprawić”.

Jak mówią Farah Ramzan Golant CBE, executive chairman of AMV BBDO, oraz Esra Erkal-Paler, director of communications, policy and marketing ASA, kampania jest potrzebna, by poinformować konsumentów o ich prawach, a także, aby mogli wierzyć w to, że reklamy mówią prawdę.

Spot można obejrzeć pod tym linkiem.

(Źródło: www.brandrepublic.com)