Kraj

Opakowania Unilevera bardziej eko

W ramach globalnego programu, mającego na celu obniżkę kosztów i działania proekologiczne, w Polsce pojawiły się nowe butelki dezodorantów Dove i Rexona.

Różnica w kształcie butelki jest dla konsumentów niemalże niezauważalna. Operacja dotyczy plastikowych opakowań dezodorantów roll-on.

W efekcie tej zmiany w Polsce Unilever przy produkcji opakowań zużyje o 15 proc. mniej plastiku, czyli odpowiednik 7 mln sztuk butelek rocznie. Jednocześnie energia zużyta do produkcji na potrzeby naszego rynku będzie o 6 mln kW niższa. Firma nie podaje kwotowych oszczędności wynikających z tych działań.

“Odchudzanie” opakowań to część globalnej strategii Unilevera. W jej ramach zmianie ulega nie tylko ich kształt i konstrukcja, ale także redukowana jest liczba kolorów i zużycie farby do nadruków. Projekt dla Rexony i Dove to pierwsze działanie marketera w Polsce w ramach tej strategii.