Kraj

Knorr pokonał Winiary w kategorii fiksów

Dzięki ubiegłorocznej ofensywie ma 52 proc. udziałów w tej kategorii.

Należąca do Unilever Polska marka Knorr, znana od paru miesięcy z serii reklam z aktorką Katarzyną Herman i jej rodziną, pokonała Winiary (Nestle Polska) w kategorii fiksów. Z udziałami wartościowymi na poziomie 52 proc. jest liderem tej kategorii (dane Knorr za Nielsenem, XII 2010 – I 2011).

To powrót marki Unilevera na pozycję numer jeden w segmencie fiksów. Knorr stracił ją w ub.r. na rzecz Pomysłu na… Winiar. W okresie czerwiec-lipiec 2010 Winiary miały 48,7 proc. udziałów wartościowych w rynku fiksów, a Knorr – 47,6 proc.

Przedstawiciele Winiar nie podali, jakie udziały rynkowe ma obecnie ich marka. Potwierdzili utratę pozycji lidera, jednak odmówili komentarza.

Knorr ma obecnie w kategorii fiksów 34 warianty, w ciągu minionego roku wprowadził 10 nowości. Sprzedaje je pod nazwą Knorr Danie na dziś. Właśnie wprowadza na sklepowe półki kolejne dwa: Chrupiące placki ziemniaczane i Puszyste placki z jabłkiem. Ostatnią nowością tego marketera były Nuggetsy z ryby i kurczaka.

Winiary pod marką Pomysł na… mają z kolei 32 propozycje (rok temu – 21). Ostatnią nowością w ich ofercie były trzy warianty Chrupiące kąski: klasyczne, czosnkowo-ziołowe i pikantne skrzydełka.

Od ponad dwóch lat kategoria fiksów rośnie rok do roku w tempie dwucyfrowym. Od grudnia 2009 r. do listopada 2010 r. rynek wzrósł o jedną trzecią wartościowo – do 270 mln zł (wg Nielsena). Głównym czynnikiem jego wzrostu są innowacje produktowe.

Reklamowo w telewizji w ub.r. aktywniejszy był Knorr, który na promocję wszystkich produktów (nie tylko fiksów) wydał 327,2 mln zł. Winiary zainwestowały w telewizyjne spoty wszystkich swoich produktów 205,8 mln zł (dane cennikowe Nielsen Audience Measurement).