Kraj

PHD chce docierać do osób starszych

Należący do Omnicom Media Group dom mediowy PHD wprowadza na polski rynek sieciową metodologię badań dotyczących komunikacji kierowanej do osób w wieku 50+.

W ciągu najbliższych miesięcy PHD planuje zaadaptowanie na polskim rynku metodologii badań grupy osób po 50. roku życia. Projekt realizowany jest pod nazwą U.F.O. (Understanding Fifties and Over: Challenging Our Beliefs). Inicjatywę wesprze ośrodek badań OMG Metrics działający w ramach Omnicom Media Group.

Decyzja o wprowadzeniu sieciowej metodologii jest odpowiedzią na zachodzące zmiany demograficzne, które przekładają się na zmiany w konsumpcji mediów i treści reklamowych. Według danych ONZ w Polsce, podobnie jak w całej Europie, osoby po 50. roku życia są najszybciej rosnącą grupą wiekową, która zyskuje na znaczeniu i charakteryzuje się rosnącym potencjałem nabywczym. Tymczasem są to osoby niemal zupełnie pomijane przez reklamodawców i dotychczas słabo przebadane.

Badanie U.F.O. sprawdza zachowania konsumenckie w połączeniu z konsumpcją mediów oraz stylem życia. Wśród analizowanych zmiennych sprawdzane są preferencje zakupowe, opinie dotyczące zdrowia, dzień z życia konsumenta czy sposób korzystania z mediów. Badania prowadzone są zarówno metodami ilościowymi, jak i jakościowymi (w tym również za pomocą wywiadów bezpośrednich).

Jak udało nam się dowiedzieć, PHD jest już w trakcie spotkań z klientami zainteresowanymi skorzystaniem z takiego rozwiązania.

PHD to obok Optimum Media OMD, Macroscope OMD i Easymedia jeden z domów mediowych należących do Omnicom Media Group.