Kraj

Rekord w KTR 2011

Do ósmej edycji Polskiego Konkursu Reklamy KTR wpłynęło 669 zgłoszeń.

120 agencji komunikacji marketingowej, mediów, jednostek samorządowych i indywidualnych twórców nadesłało 669 zgłoszeń do ósmej edycji Polskiego Konkursu Reklamy KTR 2011.

– Taka liczba zgłoszeń do KTR potwierdza prestiż i znaczenie tego konkursu dla całej branży komunikacji marketingowej, zwłaszcza że prace nagradzane przez jury KTR zdobywają również nagrody i wyróżnienia na międzynarodowych festiwalach – a chcemy, żeby tych nagród było coraz więcej. Cieszy nas fakt większego zainteresowania kategorią Marketing Miejsc wśród jednostek samorządowych oraz wzrost liczby zgłoszeń w kategoriach Media Interaktywne i Active Advertising. To rozwijające się kategorie. Coraz większa liczba reklamodawców (i pieniędzy) jest zaangażowana w podobne działania – powiedział prezes KTR, Przemek Bogdanowicz.

W ramach tegorocznej edycji Young Creatives wprowadzono nową kategorię Young Clients, w której wystartowało 7 zespołów reprezentujących największych reklamodawców w Polsce. Młodzi marketerzy pisali brief na zadany temat społeczny, aby później zaprezentować go przed jury złożonym z przedstawicieli agencji reklamowych i domów mediowych.

Natomiast w ramach Young Creatives Students wprowadzono dwie nowe kategorie: Young Directors i Young Photographers.

W tym roku obrady jury przeprowadzane są dwuetapowo. Pierwszy etap – wyłonienie short-list – odbywa się na platformie konkursowej SAR. Drugi etap głosowania ma miejsce w warszawskiej Zachęcie. W tym roku obradom przewodniczy Horacio Puebla, dyrektor kreatywny Leo Burnett na Hiszpanię i Portugalię. Będzie on kierował bezpośrednio obradami jury oceniającego cztery kategorie: reklama drukowana, film, radio i kampania.

W pozostałych kategoriach przewodniczącymi zostali: fotografia – Wojciech Dagiel, warsztat TV/radio – Bartek Ignaciuk, ilustracja – Przemysław Truściński, design – Ela Skrzypek, media interaktywne – Bartek Gołębiowski, active advertising – Przemysław Wojak, marketing miejsc – Adam Mikołajczyk.

W konkursie zostaną przyznane nagrody specjalne: nagroda za łamanie stereotypów w reklamie, której pomysłodawczynią jest minister Elżbieta Radziszewska, nagroda im. Anny Iwaszkiewicz oraz nagrody dla najlepszej agencji reklamowej, najlepszej agencji interaktywnej, najlepszego studia produkcyjnego, domu produkcyjnego, fotografa roku, reklamodawcy roku oraz nagroda w konkursie Creative Mobile.

Nagrody zostaną wręczone podczas Gali KTR 19 kwietnia br. w Teatrze Dramatycznym w Warszawie.