Kraj

Maj w At Mediach droższy o 6 proc.

At Media zachęcają do zakupów w systemie presales. Podnoszą cenę na maj.

At Media ruszają ze sprzedaż na maj br. i podnoszą o 6 proc. cenę zakupu 1 GRP w porównaniu z kwietniem br. Podwyższenie ceny związane jest z maksymalnym obłożeniem bloków reklamowych w kwietniu oraz tradycyjnie dużym zainteresowaniem reklamodawców w tym okresie.

W pierwszej fazie sprzedaży (tzw. presales) CPP 30-sekundowego spotu wyniesie 2640 zł (koszt dotarcia w grupie 16-49 lat przy zakupie pakietu At Max). Presales został wprowadzony w lutym br. Daje reklamodawcy gwarancję zabukowania kampanii w pierwszej kolejności, minimalizuje ryzyko redukcji zamówień.

Według danych At Mediów w marcu br. w kanałach z pakietu At Max w prime time (18:00-22:59) sprzedaż GRP wzrosła o 8 proc. w porównaniu z marcem 2010 r. W ocenie Moniki Reszki, head of product development w At Mediach, coraz większą popularnością wśród reklamodawców cieszą się pory popołudniowo-wieczorne. – W stacjach ogólnopolskich, mimo wprowadzenia nowych propozycji ramówkowych, m.in. “Bitwy na głosy” w TVP2, “Must be the music” w Polsacie czy “X Factor” w TVN, wygenerowana liczba kontaktów z widownią w paśmie prime time w porównaniu z marcem 2010 roku spadła – mówi Monika Reszka.

W pierwszym kwartale 2011 r. kanały tematyczne At Mediów osiągnęły 15-proc. wzrost ratingów (eq. GRP w grupie 16-49 lat) przy 6-proc. dynamice całego rynku reklamy telewizyjnej (dane: At Media na podst. Nielsen Audience Measurement, styczeń-marzec 2011 r. vs. styczeń-marzec 2010 r., grupa celowa 16-49 lat, portfolio At Max – marzec 2011 r.).