M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Szymon Majewski sprzedaje po 2 tys. kont dziennie

Maciej Burlikowski | 7 kwietnia 2011, 06:00

PKO BP pochwalił się wynikami pierwszego etapu kampanii z Szymonem Majewskim.

Bank PKO BP, który od 18 marca prowadzi kampanię reklamową rachunków osobistych (od 12 marca pojawiały się teasery), gdzie twarzą jest satyryk i showman Szymon Majewski, ujawnił, że w ciągu niespełna miesiąca otwarto blisko 40 tys. nowych kont.

Dla porównania Bank Zachodni WBK, który w marcu ub.r. prowadził kampanię reklamową kont z udziałem aktora Gérarda Depardieu, podawał, że w szczycie kampanii otwierał nawet i po 2,5 tys. rachunków dziennie. Należy jednak dodać, że bank płacił po 100 zł za założenie konta.

Niedawno Bank Millennium ujawnił, że od połowy lutego do końca marca prowadził kampanię reklamową kont osobistych Dobre Konto (bez udziału żadnej gwiazdy) i w 1,5 miesiąca otworzył ich 40 tys., czyli po ok. 1 tys. dziennie.

Warto zauważyć, że PKO BP dysponuje nieporównywalnie większą siecią dystrybucji. BZ WBK miał ówcześnie ok. pół tysiąca placówek, Bank Millennium ma ich ok. 460, natomiast PKO BP ma 1,2 tys. własnych oddziałów i 1,9 tys. agencji.

Tomasz Marszałł, dyrektor marketingu PKO BP, informuje, że bankowi udało się odwrócić trend spadkowy, co było głównym celem (w minionych kwartałach to PKO BP tracił najwięcej klientów ROR-ów), zaś 40 proc. nowo pozyskanych klientów to osoby poniżej 40. roku życia, a "odmłodzenie" bazy klientów było nie mniej ważnym celem (grupę docelową kampanii stanowią osoby w wieku 25-45 lat).

Konta za Zero, które są reklamowane w kampanii, wybiera niespełna połowa nowych klientów PKO BP; dużym powodzeniem cieszą się też Konta dla młodych, czyli dla osób poniżej 30. roku życia, np. studentów, oraz Konta Pogodne dla seniorów – osób powyżej 60 lat, m.in. z pakietem assistance domowym, medycznym i programem rabatów w aptekach Dbam o Zdrowie. Natomiast wśród dotychczasowych klientów banków, którzy zmieniają konta na te z nowej oferty, 75 proc. wybiera Konta za Zero. Bank nie ujawnia, ile z tych 40 tys. nowo otwartych kont to nowi, a ile dotychczasowi klienci banku.

Za dwa tygodnie wystartuje nowa odsłona kampanii reklamowej PKO BP – tym razem Majewski wcieli się w pracownika, a dokładnie pracowniczkę obsługującą klientów w placówce banku.

Ani prezes Zbigniew Jagiełło, ani dyrektor marketingu Tomasz Marszałł nie chcieli komentować doniesień prasowych na temat wysokości gaży dla Szymona Majewskiego. Przypomnijmy, że tuż po starcie kampanii w mediach pojawiła się informacja, że kontrakt dla niego opiewa na 1,6 mln zł rocznie przy umowie warunkowej na dwa lata (czyli łącznie ok. 3,2 mln zł). Ubiegłoroczny zysk netto PKO BP wyniósł 3,3 mld zł.

Dyrektor marketingu nie odpowiedział też, czy, a jeśli tak, to o ile tegoroczny budżet mediowy banku będzie wyższy od ubiegłorocznego. Bank pochwalił się, że dzięki obniżeniu o 36 proc. łącznych wydatków na marketing i o 43 proc. wydatków mediowych (liczonych cennikowo) PKO BP wydatnie poprawił w ub.r. efektywność kosztową.

Według danych Kantar Media PKO BP wydał w ub.r. na reklamy w mediach 59,68 mln zł, podczas gdy w 2009 r. – 89,08 mln zł.

Prezes Jagiełło potwierdził, że bank ruszył z projektem przebudowy i zmiany wystroju swoich placówek. Sieć będzie zmieniana sukcesywnie, a pierwsza placówka w nowym wystroju ma być gotowa przed wakacjami. Projekt modernizacji wszystkich placówek (własnych i agencyjnych) ma się zakończyć do 2013 lub 2014 roku (pisaliśmy już o tym w MMP24 w 11.03 br.). Kosztów tego projektu prezes PKO BP nie chciał szacować.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,